توسط مدیرعامل اعلام شد:
آخرین وضعیت "زپارس" و اثر خنثی تحریم ها بر همکاری با شرکت فرانسوی
مدیرعامل کشت و صنعت دامپروری پارس آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۳۲.۵ میلیارد تومانی را اعلام کرد و گفت: تحریم ها اثری بر همکاری با شرکت فرانسوی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،قبل از ظهر امروز مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس آخرین توضیحات تکمیلی را درخصوص وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 32.5 میلیارد تومانی داد تا 10 درصد از سهام آن به عنوان نهین شرکت تازه وارد در بازار دوم بورس تهران عرضه شود.

براین اساس، ارسلان کاظم پور با اشاره به اینکه مرکز اصلی این شرکت در شهرستان پارس آباد اردبیل واقع شده گفت: قسمتی دیگر از اراضی هم در شهرستان بیله سوار است. سرمایه اصلی "زپارس" 18 هزار هکتار اراضی زراعی است،همچنین دارای 7550 لیتر حق آبه،14 مگاوات برق و یک واحد دامپروری شیری با 2300 راس جمعیت دامی و 1200 راس گاو شیری و تولید روزانه 42 تن شیر است.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، سویا، کلزا، بصورت انحصاری بذر ذرت رقم 704 را تولید می کند و به مدت 2 سال با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذر کلزای زمستانه (تنها تولیدکننده) همکاری دارد. براساس تفاهم نامه ای که با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده طی 2 سال آینده باید هزارتن بذر هیبرید کلزای زمستانه توسط "زپارس" تولید شود که کل نیاز کشور به این بذر پوشش داده خواهد شد و از این طریق بیشتر از 30 میلیارد تومان در سال گردش مالی خواهد داشت.

این مقام مسئول از برنامه اجرای تبدیل 4200 هکتار اراضی دیم به آبی با استفاده از 89 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از این طریق تجهیزات آبیاری تحت فشار توسط دولت طی دو سال در اختیار قرار می گیرد. تمامی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده به روز رسانی شده و 700 هکتار باغ محصولات هسته دار و خشکبار در حال توسعه داریم و سعی شده عملکرد در واحد سطح را طی 5 سال آتی به 35 تا 40 درصد افزایش دهیم.

کاظم پور با اشاره به دنبال کردن کشت محصولات دارای ارزش افزوده زیاد ادامه داد: تولید بذر، لاین، والدین محصولات کشاورزی و اخذ امتیاز جهاد کشاورزی برای تولید بذر سویا و تلیسه از این جمله است که البته بیشترین ارزش افزوده از تلیسه کسب خواهد شد.

وی درخصوص اثر تحریم ها با توجه به همکاری با شرکت فرانسوی است، گفت: یک گروه از شرکت اورالیس به تازگی به ایران آمده بودند , تحریم ها بر این همکاری تاثیری نخواهد داشت . همچنین با در نظر گرفتن راه حل اتحادیه اروپا برای تسهیل تبادلات مالی، این مورد نیز مشکل و محدودیت نخواهد داشت.

انتهای پیام