جهانگیری زمان پایان دوره سخت اقتصادی را پیش بینی کرد
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه شرایط امروز کشور پیچیده، چند وجهی و خطی بوده ، گفت: این دوره سخت تا پایان سال۹۷ به پایان می رسد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، اسحق جهانگیری در مجمع عمومی نمایندگان ادوار گفت: شرایط امروز کشور پیچیده، چند وجهی و خطی بوده و تلاش های وسبع داخلی و خارجی انجام می گیرد که مشکل ایجاد شود. بنابراین برای عبور از این مرحله ، نمی توان راهکارهای صرفا سیاسی داد و حتی نتیجه مسایل منطقه ای و بین المللی نیست. چون جمهوری اسلامی در این 40 سال موقعیت خاص منطقه ای را داشت.

وی ادامه داد: همه فکر می کردند قرار است اتفاق تلخی بیافتد و این باور در امریکایی ها و برخی مقامات شکل گرفته بود که کار تمام شده است.

این مقام مسئول افزود: آغوش دولت بر روی اقتصاددانان باز است. البته نظر اقتصاددانان در ارتباط با مدیریت شرایط با هم متفاوت است. تلاش زیادی برای به ثمر رسیدن برجام انجام دادیم و توافقی بود که می‌توانست یک راهکار بین المللی ارائه کند اما بازهم این شرایطی نیست که این وضعیت را برای ما رقم بزند.

جهانگیری ادامه داد: مسئله اصلی و مهم فعلی کشور، گرفتاری در فرسایش سرمایه‌های اجتماعی است که خسارت آن از سرمایه های مالی و پولی بیشتر است. وقتی سرمایه‌های اجتماعی تحلیل می‌رود از هیچ سیاستی پاسخ مناسب گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید قبول کنند افق آینده روشن بوده و برای نسل جوان و نخبگان شرایط مناسب خواهد بود. آمریکایی هم وجه غالبی که در آنها شکل گرفته بود این بود که دو سه ماه دیگر کار تمام است اما این دوره سخت تا پایان سال97 به پایان می رسد به شرطی که همه با هم باشیم . اگر هرکسی نقش خود را ایفا کند این کار شدنی است.

انتهای پیام