گزارش ایران خودرو از آخرین آمار فروش سهام و املاک مازاد
ایران خودرو اعلام کرد از سال ۹۲ تا نیمه نخست سال به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان سهام و از سال ۹۴ تعدادی از املاک به ارزش ۴۴۶ میلیارد تومان و در سال جاری هم 69.5 میلیارد تومان واگذار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو در گزارشی اعلام کرد در راستای مصوبات مجمع و هیات مدیره برای اصلاح ساختار بهینه اقتصادی و پرتفوی سرمایه گذاری‌ها، تامین نقدینگی، باز پرداخت تسهیلات دریافتی و کاهش هزینه‌های مالی، تبدیل دارایی‌های راکد و غیر مولد به مولد، کسب بازده مطلوب‌تر از دارایی‌ها، کاهش هزینه‌ها، ارتقای توان رقابتی و افزایش سود آوری، برنامه واگذاری سهام و املاک مازاد شرکت‌های زیر مجموعه گروه در دستور کار قرار گرفته است.

بر همین اساس از سال 92 تا نیمه نخست سال جاری، سهام تعداد 8 زیرمجموعه به علاوه بخشی از سهام شرکت‌های بورسی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان واگذار شده و از سال 94 تاکنون هم با شناسایی املاک مازاد، تعدادی از املاک به ارزش 4461 میلیارد تومان از طریق مزایده واگذار شده است.

برای سال مالی 97 نیز تعدادی از شرکت‌ها و سهام مازاد 51 درصد شرکت‌های بورسی گروه و تعدادی از املاک مازاد در برنامه واگذاری قرار گرفته که از ابتدای سال تاکنون، 45.7 و 23.8 میلیارد سهم و املاک مازاد و جمعا به مبلغ 69.5 میلیارد تومان واگذار شده است.

شرکت‌های زیر مجموعه "خودرو" از نظر میزان اهمیت در زنجیره تامین و ساختار بهینه اقتصادی گروه، مورد بررسی قرار گرفته و به شرکت های استراتژیک (غیرقابل واگذاری) و غیر‌استراتژیک (قابل واگذاری) طبقه بندی شده اند.

شرکت‌های قابل واگذاری نیز در سه بخش شرکت‌های با بازدهی مطلوب، کم بازده و زیانده ، تفکیک و رتبه بندی شده و فرصت‌ها و تهدیدات واگذاری هر شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو، اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری سهام و دارایی‌های شرکت‌های بورسی و غیربورسی قابل ‌واگذاری، توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است.

انتهای پیام