درگفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل فرابورس :
اختلال سامانه فرابورس رفع شد / انتقال سفارش های دیروز به امروز/ عرضه اولیه قطعی
مدیرعامل فرابورس با اعلام رفع اختلال سامانه معاملات و انجام امروز عادی داد و ستدها، از انتقال سفارش های پیش از معاملات دیروز به امروز و قطعی بودن عرضه اولیه ۱۰درصد سهام کشاورزی مکانیزه کشت اصفهان خبر داد.

امیر هامونی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت سامانه معاملات در فرابورس اظهار داشت: اختلال دیروز هسته معاملات برطرف شده و امروز مانند دیگر روزهای ، سهام شرکت ها و اوراق به صورت عادی داد و ستد خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این به کارگزاران فعال در فرابورس هم اعلام شده که از ساعت 8:30 امروز ، امکان انتقال سفارش های خرید و فروش دیروز و یا اصلاح و حذف وجود دارد.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا عرضه اولیه 10درصد سهام کشاورزی مکانیزه کشت اصفهان امروز در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود، به بورس پرس گفت: با توجه به جدا بودن و استقلال سامانه عرضه اولیه از سامانه معاملات فرابورس، مشکلی در عرضه اولیه امروز نیست و قطعا" انجام خواهد شد.

وی دیروز هم با صدور پیامی در شبکه های اجتماعی ، ضمن عذرخواهی بابت قطع بودن معاملات اعلام کرد : امروز سامانه معاملات بازار دچار اختلال شد و متاسفانه به رغم تلاش همکاران در فرابورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، این اختلال تا پایان بازار رفع نشد. تایید نکردن تمامی معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس تنها راه حلی بود که با توجه به عدم دسترسی عادلانه به سامانه و عدم اجماع برای کشف قیمت منصفانه می شد انتخاب کرد.

از این بابت باید از تمامی سهامداران و سرمایه گذاران محترم عذرخواهی و اعلام کنم که دلایل فنی این رخداد را با بیشترین اولویت بررسی و پیگیری خواهم کرد . از صبر و شکیبایی و بزرگواری فعالان بازار نیز صمیمانه سپاسگزارم.

انتهای پیام