زمان بررسی افزایش قیمت خودرو در مجلس اعلام شد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه هفته‌ آینده این کمیسیون با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام پارسایی به ایسنا گفت: یکشنبه‌ آینده کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر صنعت و معاونان مربوطه، سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات، رییس سازمان گمرک و خودروسازان درباره بررسی وضعیت پیش فروش خودرو و افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد شد.

وی افزود: پرونده خودروسازان در این کمیسیون بیش از یک سال است که مفتوح است و گزارش آن در حال‌ تهیه است. با توجه به شرایط فعلی که خودروسازان به هر شکلی خودرو را پیش فروش یا قیمت گذاری می‌کنند لازم دیدیم کمیسیون از جایگاه نظارتی به این موضوع ورود کند.

این نماینده مجلس ادامه‌ داد: خودروسازان نتوانستند طی یک سال گذشته به تعهدات عمل کنند. آنها ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند، ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند و ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و در کنار اینها هزاران میلیارد خودرو پیش فروش کرده‌اند.

پارسایی با اشاره به اینکه بازار خودرو به حال خود رها شده و نیازمند نظارت جدی است،گفت: اگر فکر عاجلی برای وضعیت خودروسازی نشود، با توجه به تعهدات قبلی خودروسازان به مردم که هنوز تحقق پیدا نکرده و تعهدات جدیدی که ایجاد می‌کنند، این نگرانی وجود دارد مشکلی چندین برابر آن چه موسسات مالی ــ اعتباری به وجود آورده اند را ایجاد کنند. به همین جهت کمیسیون در جلسه روز یکشنبه‌ وضع نابسامان و رها شده خودروسازی را تعیین تکلیف خواهد کرد.

انتهای پیام