هسته معاملات فرابورس امروز هم مشکل دارد/ انتقاد و درخواست فعالان از مسئولان
امروز هم هسته معاملات فرابورس با مشکل روبرو بوده و فعالان با این وضعیت ناخوشایند ضمن انتقاد ، خواهان ارایه توضیحات مسئولان و ورود رئیس سازمان و شورای عالی بورس به این موضوع مهم هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اختلال و قطعی دیروز سامانه معاملات فرابورس که برای اولین بار در عمر 10 ساله این بازار رخ داد و منجر به ابطال همه داد و ستدها شد، امروز هم هسته معاملات با مشکل روبرو شده و بازهم مدیران شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در صف اول مقصر این رویداد ناخوش گرفته اند اما حاضر به عذرخواهی و توضیح رسمی نشده اند.

براساس این گزارش، عده زیادی از سرمایه گذاران اعلام کرده اند، امروز به رغم اعلام نبود مشکلی در هسته معاملات ، اختلالات دیروز تکرار شده و هسته با قطع و وصلی های متعدد روبرو شده و "مچینگ " سهام با تاخیر مواجه بود. همچنین اطلاعات مربوط به داد و ستدها و عرضه و تقاضا سهام شرکت های فرابورس با تاخیر معنادار در tsetmc.com قابل مشاهده است.

از سوی دیگر بنابر اعلام برخی ، داد و ستد سهام هر 4 دقیقه انجام می شود که با قطع بودن تفاوتی ندارد.

این وضعیت ناخوشایند با انتقادات عدیده ایی روبرو شده و تعدادی از فعالان هم با اشاره به استانداردهای جهانی و توقف سریع معاملات بعد از ریزش غیر منطقی بازار و یا نقص فنی و رایانه ای، خواهان ارایه توضیحات مسئولان شده و از رئیس سازمان و شورای عالی بورس خواسته اند به این موضوع مهم ورود کنند.

در این میان عده ایی هم از احتمال لغو عرضه  اولیه امروز را زمزمه کرده اند اما امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در برابر این سئوال که آیا عرضه اولیه 10درصد سهام کشاورزی مکانیزه کشت اصفهان امروز در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود، به بورس پرس گفته است : با توجه به جدا بودن و استقلال سامانه عرضه اولیه از سامانه معاملات فرابورس، مشکلی در عرضه اولیه امروز نیست و قطعا" انجام خواهد شد.

انتهای پیام