قیمت نفت امروز به دو دلیل صعودی شد / نظر سه موسسه جهانی
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز به دو دلیل با ۷۲ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی وضعیت بازارهای مالی جهان اندکی ترمیم شده که انتظار می رود کاهش تولید اوپک و متحدان آن در سال 2019 موجب تثبیت توازن میان عرضه و تقاضا شود. برهمین اساس قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش داشت.

اختلال در صادرات نفت هند پس از تصرف بزرگترین میدان نفتی توسط گروه شبه نظامی نیز در رشد قیمت نفت موثر بود. 

بنابر این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 72 سنت، معادل 1.2 درصد افزایش به 60 دلار و 92 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 64 سنت، معادل 1.2 درصد رشد داشت و به 52 دلار و 29 سنت رسید. 

موسسه اکونومیست اینتلیجنس یونیت در جدیدترین چشم انداز اعلام کرد: اقتصاد جهان در سال های 2019 و 2020 با کاهش رشد مواجه خواهد شد. زیرا افزایش نرخ بهره و تورم موجب محدود شدن مصرف در اقتصادهای بزرگ توسعه یافته و بلاتکلیفی بازار موجب تضعیف بازارهای نوظهور می شود. در بازار نفت، تصمیم اوپک و برخی تولید کنندگان غیراوپکی از جمله روسیه در هفته گذشته مبنی بر کاهش 1.2 میلیون بشکه ای تولید موجب تقویت عوامل بنیادین شده است. 

بانک ای ان زد هم اعلام کرد کاهش تولید اوپک بازار را به ثبات خواهد رساند اما ولی فریدون فشارکی از موسسه اف جی ای اعلام کرد: کاهش تولیدات  اوپک و متحدان آن برای کاهش حجم ذخایر در بازه زمانی 3 ماهه نخست سال 2019 کافی نیست . 

انتهای پیام