بعد از حدود ۱۷ ماه:
فولادمبارکه عنوان بزرگترین شرکت بورس ایران را پس گرفت / ۴ شرکت بزرگ دیگر
فولادمبارکه با افزایش ۷۵ درصدی از سود انباشته، بعد از حدود ۱۷ ماه مجددا" رتبه اول بزرگترین شرکت بازار سهام ایران را بازپس گرفت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فولادمبارکه در حالی بعد از افزایش سرمایه شهریور سال گذشته تاپیکو ( از 43 به 8.1 هزار میلیارد تومان ) رتبه اول بزرگترین شرکت بورس ایران را از دست داده بود که با برگزاری مجمع فوق العاده دیروز ، مجددا" این جایگاه را بعد حدود 17 ماه بازپس گرفت.

به این ترتیب با حضور بیش از 75 درصد از سهامداران "فولاد" و موافقت اکثریت با افزایش سرمایه 75 درصدی از سود انباشته ، سرمایه این غول فولاد ساز از 7.5 به 13 هزار میلیارد تومان رسید و مقرر شد این رویداد مهم تا زمان برگزاری مجمع سالانه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

این تامین مالی 5.5 هزار میلیارد تومانی با 4 هدف بازیافت مخارج سرمایه ای طرح های در دست اجرا، بازیافت مخارج سرمایه ای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های فرعی و وابسته، بازیافت مخارج سرمایه ای تملک سرمایه گذاری های بلند مدت و اصلاح ساختار مالی صورت می گیرد.

براساس این گزارش، با این اوصاف بعد از فولاد مبارکه ، شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر به ترتیب با سرمایه 91.5 ، 8.1 ، 7.8 و 7.2 هزار میلیارد تومانی در رده های دوم تا پنجم بزرگترین شرکت های بازار سهام ایران از لحاظ سرمایه اسمی قرار گرفتند.

*علی رضایی زاده

انتهای پیام