امروز بعد از ۳۵ روز غیبت رخ داد:
نتیجه بازگشت بانک صادرات و آمار خریداران و فروشندگان / دومین سهم ارزان بانکی
نتیجه بازگشایی امروز نماد بانک صادرات بعد از ۳۵ روز غیبت با داد و ستد بیش از ۳۳۳ میلیون سهم و تبدیل شدن به دومین سهم بانکی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات بازار سهام که با سیر نزولی قیمت اکثر شرکت ها و افت 1464 واحدی شاخص بورس و بازگشت به کانال 202 هزار تایی همراه بود ، نماد بانک صادرات بعد از حدود 35 روز غیبت ، بدون محدودیت نوسان بازگشایی شد تا امکان داد و ستد سهام بعد از افزایش سرمایه سنگین 203 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها فراهم شود.

به این ترتیب ، درحالی قیمت تئوریک هر سهم "وبصادر" 391 ریال بود که در نتیجه شکل گیری عرضه و تقاضا، بهای هر سهم با رشد حدود 11 درصدی به 436 ریال رسید تا این بانک مقداری از ارقام رفته امروز شاخص را برگرداند و با اثر 205 واحدی، تنها شرکت بزرگ مثبت در شاخص باشد و ارزش روز بازار سهام آن از مرز 7.6 هزار میلیارد تومان عبور کند.

بررسی ها نشان می دهند در فرایند عرضه و تقاضا، بیش از 333 میلیون سهم بانک صادرات به ارزش 14.5 میلیارد تومان داد و ستد شد و در برابر اقدام به فروش 489 سهامدار حقیقی و 36 حقوقی ، تنها 152 حقیقی و دو حقوقی حاضر به خرید شدند.

این درحالی است که عنوان ارزانترین سهم بانکی همچنان در اختیار بانک تجارت با 41 تومان ماند و سهام بانک صادرات هم دومین سهم ارزان در گروه بانکی شد که ناشی از افزایش سرمایه روزهای پایانی سال گذشته و از بیش از5.7 به 11.5 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام