سرپرست معاونت بازار شرکت بورس تهران خبر داد:
احتمال دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای شرکت های شفاف و سود ده
سرپرست معاونت بازار شرکت بورس تهران از طرح اولیه مطالعاتی خبر داد که ممکن است دامنه نوسان شرکت های خوردار از گزارشگری بهتر و شفاف تر و دارای سوددهی مناسب ۱۰ درصدی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی پارچینی با اعلام طرح مطالعاتی برای افزایش دامنه نوسان شرکت های برخوردار از وضعیت گزارشگری بهتر و شفاف تر و دارای سوددهی مناسب به تابناک گفت: سیاست بورس تهران به سمت تشکیل بازاری با دامنه نوسان بیشتر با حضور شرکت های شفاف تر است که از بعد عملکردی گزارشگری مثبت و بهتری داشته باشند. بنابراین بعید نیست دامنه نوسان 10 درصدی شود.

وی افزود: این پیشنهاد و طرح باید در هیات مدیره شرکت بورس تهران مطرح و سپس به سازمان بورس ارائه شود و در صورت موافقت سازمان، اجرایی خواهد شد. برای دامنه نوسان فعلا درصد خاصی مد نظر نیست ولی مسلما از دامنه نوسان 5 درصد فعلی بیشتر خواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص تغییر سامانه معاملات با توجه به مشکلات فعلی و برخی اختلال ها که اعتراض مکرر فعالان بازار را در پی داشته است هم توضیح داد: در حال بررسی امکان سنجی توان داخلی و به طور موازی جایگزین های خارجی هستیم. چنانچه در داخل بتوانیم به سامانه ای با استاندارهای مد نظر دست یابیم، حتما گزینه های داخلی اولویت خواهند داشت در غیر این صورت سامانه های خارجی را مد نظر خواهیم داشت.

پارچینی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحریم ایران آیا امکان خرید سامانه خارجی وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی شرکت های بورسی در تحریم نیز می توانند تبادل مالی و صادرات داشته باشند. پس سازمان نیز برای خرید سامانه جدید راهکارهای را خواهد داشت. سامانه فعلی نیز از فرانسه خریداری شده و در حال پشتیبانی در شرایط تحریمی فعلی است.

وی ادامه داد: مواردی از چند کشور اروپایی و اسیای شرقی در حال بررسی است و در استفاده از توان داخلی نیز چند مورد پیشنهاد شده و نمونه های معرفی شده در حال آزمایش است.

انتهای پیام