در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:
توضیحات معاون بورس درباره عرضه اولیه "سیمرغ، نوری،فسازان" +آسیاتک/ هر ماه یک شرکت جدید
معاون جدید ناشران و اعضای شرکت بورس تهران درخصوص عرضه اولیه شرکت های سیمرغ، پتروشیمی نوری، غلطک سازان و آسیاتک توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید نوروزی درخصوص برنامه بورس تهران مبنی بر روال عرضه شرکت های جدید به بورس پرس گفت: طبق برنامه ، مقرر شده در صورت وجود شرایط مناسب، هر ماه یک عرضه در بورس تهران انجام شود. شرکت ها برای آمادگی لازم نیاز به احراز شرایط پذیرش و ارائه مدارک و مستندات دارند اما احراز الزامات برخی شرکت ها، زمانبر شده و به مواعد ارائه اطلاعات جدید بر می خورد که هیات پذیرش ضمن درخواست اطلاعات جدید، آنها را از جهت تاثیر پذیری بر تصمیم قبلی،مورد بررسی قرار می دهد.

وی درخصوص آمادگی شرکت سیمرغ برای عرضه اولیه گفت: این شرکت به تکمیل 100 درصدی اطلاعات رسیده و از سهامداران عمده (خدمات پشتیبانی مهر ۷۸، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا) درخواست شده جلسه معارفه را برگزار کنند که امروز برگزار می شود و قرار است یکشنبه آینده 10 درصد سهام آن عرضه اولیه شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر روند عرضه پتروشیمی نوری که قرار بود تا پایان خرداد به انجام برسد به بورس پرس ،گفت: موعد عرضه پتروشیمی نوری اردیبهشت به سر رسید که از هیات پذیرش مهلت دو ماهه ای حدودا تا نیمه تیر ماه اخذ کرد تا تکمیل اطلاعات درخواستی راا پیگیری کرده و با ارائه آن، عرضه این شرکت هم به انجام برسد.

نوروزی ادامه داد: از طرفی، شرکت غلطک سازان هم که اسفند در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه 20 درصدی و معادل 75 میلیون سهم باشد، اطلاعات تکمیلی در سایت کدال را به روز نگه داشته و اگر جواب استعلام های مربوطه را ارائه کند به زودی عرضه خواهد شد.

وی درخصوص اینکه آیا پذیرش شرکت آسیاتک لغو شد یا خیر؟ گفت: وضعیت آسیاتک در جلسه هیات پذیرش مطرح شد که باید مجددا اطلاعاتی را ارائه دهد. احتمال عرضه این شرکت طی سال جاری باید در جلسات بعدی مطرح شده و بعد در مورد آن اظهار نظر کرد.

مریم بهبودی

انتهای پیام