با ۱۰ درصد :
زمان عرضه اولیه"سیمرغ" مشخص شد/ چهار عرضه کننده در پنجمین سهم
زمان عرضه اولیه پنجمین شرکت بازار مشخص و مقرر شد ۱۰ درصد از سهام سیمرغ یکشنبه هفته آینده در بازار دوم معاملات بورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی سال جاری، چهار شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول و پلی پروپیلن جم وارد بازار سرمایه شده اند که امروز جلسه معارفه شرکت سیمرغ (ساعت 15 تا 17 در هتل سیمرغ ) برگزار می شود تا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و پاسخ به سئوالات توسط مدیران، این شرکت 130 میلیارد تومانی به عنوان پنجمین سهم تازه وارد آماده عرضه اولیه باشد.

براین اساس، زمان عرضه اولیه "سیمرغ" مشخص شده و قرار است یکشنبه دوم تیر 10 درصد از سهام شامل 130 میلیون سهم در محدوده قیمتی 500 تا 510 تومانی هر سهم و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 400 سهم در بازار دوم معاملات بورس عرضه شود.

این عرضه توسط  سهامداران عمده و شامل خدمات پشتیبانی مهر 78، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به ترتیب با 6.2، 1.7، 1.1 و یک درصدی و از طریق کارگزاری بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

در ترکیب سهامداری "سیمرغ" ، خدمات پشتیبانی مهر 78 با 53.1 درصد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 14.7 درصد، بانک تجارت با 9.6 درصد، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با 9.3 درصد و بخش خصوصی با 13.3 درصد حضور دارند. متعهد خرید نیز تامین سرمایه امید و سقف تعهد خرید مجموعا 50 درصد سهام قابل عرضه است.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت که خرداد 1353 تاسیس شده ، دارای 1619 نیروی انسانی بوده و بزرگترین مرغداری ایران بشمار می رود و جزئی از واحدهای تجاری فرعی شرکت پشتیبانی مهر 78 است.

گروه سیمرغ شامل شرکت اصلی و واحدهای تابعه و شرکت‌های فرعی مقوا سازی شرق ،توسعه کشت ذرت و مهرگستران سیمرغ زیاران است.همچنین طبق مجمع فوق العاده اردیبهشت سال گذشته ، سال مالی شرکت از اول فروردین به اول دی ماه تغییر یافته است.

انتهای پیام