مدیرعامل شرکت اعلام کرد :
عملکرد سال گذشته "افق" با رشد ۱۹۱ درصدی سهم / افتتاح شعب جدید
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص گزارش عملکرد ۹۷ از بهبود عملیاتی، رشد ۱۹۱ درصدی قیمت هرسهم و افزایش ۲۰ شبعه تا فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین مجمع سالانه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش قبل از ظهر دیروز جهت تصویب صورت های مالی دوره منتهی به اسفند گذشته در پژوهشگاه صنعت نفت با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد که پس از قرائت گزارش هیات مدیره توسط مدیرعامل و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۲۹۷۹ ریال سود محقق شده هر سهم ۲۷۰۰ ریال معادل ۹۰ درصد برای هر سهم توزیع شود

عملکرد سال 97 از زبان مدیرعامل

امیرخسرو فخریان در خصوص گزارش عملکرد سال گذشته با اشاره به جایگاه "افق" در محیط کسب و کارگفت: شرکت در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در توسعه شعب، کسب عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای و حضور در تمامی استانها و ۲۹۹ شهر شده و در پایان سال تعداد شعب را به ۱۳۵۷ رسانده که نسبت به سال ماقبل آن افزایش ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: سهم افق کوروش از کل اندازه بازار FMCG  و صنعت فروشگاه زنجیره‌ای از ۱.۱۷  به ۱.۵ درصد و از ۱۰.۶ در سال ۹۶ به ۱۳.۷ درصد در سال قبل افزایش یافته است. همچنین فروش به تفکیک گروه کالایی شامل سهم ۲۸ درصدی محصولات یخچالی، ۴۵ درصدی کالای خوراکی خشک، ۴ درصدی نوشیدنی، ۲۱ درصد ی شوینده و ۲ درصدی سایر اقلام می شود.

بهبودهای عملیاتی انجام شده

این مقام مسئول درخصوص بهبودهای عملیاتی انجام شده، گفت: جذب هزار مشتری فعال در فاز اول توسعه باشگاه مشتریان، بهبود انضباط مالی  در وصول وجوه حاصل از فروش و پرداخت به تامین کنندگان، همکاری منسجم با شرکت تخصصی کنترل کیفیت به منظور پایش کیقی کالاهای وارده، راه اندازی و تکمیل زنجیره سود، تهیه، تدوین  و آموزش کدهای رفتاری به نیروی کار  فروشگاهی  و افزایش رضایت مشتریان و راه اندازی و توسعه پرتال تامین کنندگان از جمله این اقدامات است.

میزان فروش ،سود خالص و قیمت هر سهم

فخریان با اشاره به میزان فروش و سود خالص این دوره گفت: فروش خالص در سال 96 بالغ بر 2.9 هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش 80 درصدی به 5.2 هزار میلیارد تومان رسیده است.همچنین سود خالص نیز از 68.4 میلیارد تومان به 297 میلیارد تومان در پایان دوره مالی 97 رسیده که رشد 335 درصدی را نسبت به سال ماقبل آن ثبت کرده است.از زمان عرضه افق کوروش در بورس قیمت هرسهم از 1695 به 4934 تومان رسیده که حکایت از رشد 191 درصدی دارد.

افزایش 20 شعب جدید تا فردا

وی با بیان اینکه در پیش بینی سال جاری افزایش تعداد شعب به 1600 فروشگاه دیده شده،گفت: تعداد شعب در پایان سال گذشته به 1357 و در سه ماهه سال جاری 120 فروشگاه افتتاح شده که تعداد مجموع  آنها به رقم 1460 رسیده و قرار است تا پنجشنبه هفته جاری تعداد به 1480 افزایش پیدا کند.

برنامه افزایش سرمایه

علی ابراهیمی رییس هیات مدیره نیز درخصوص برنامه افزایش سرمایه گفت: با توجه به اینکه وضعیت رشد شرکت در حال بررسی است و نیاز به افزایش سرمایه وجود دارد که در صورت طرح موضوع در هیات مدیره و دریافت مجوز در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام