طی بازه یک ماهه رقم خورد:
گزارش انجمن جهانی فولاد از رشد ۶ برابری تولید ایران نسبت به جهان
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: ایران با افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد، در بازه یک ماهه بین ۶۰ کشور جهان بیشترین میزان رشد را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: مجموع تولید فولاد خام در هفت ماهه سال ۲۰۱۹ ( ۱۱ دی تا ۹ مرداد ) در ایران ۱۴.۹ میلیون تن بوده که رشد ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.

همچنین در ماه جولای( ۱۱ تیر تا ۹ مرداد) ۲.۲ میلیون تن فولاد میانی (خام) تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۱.۹ میلیون تن بود که رشد ۱۱.۱ درصدی تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد.

در هفت ماهه ۶۴ کشور تولید کننده فولاد در مجموع ۱.۰۸ میلیارد تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته است. تولید جهانی فولاد خام در جولای نیز با ۱.۹ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۵۶.۸ میلیون تن رسید درحالی که ایران با افزایش ۱۱ درصدی تولید در این بازه بین ۶۰ کشور جهان بیشترین میزان رشد را از آن خود کرد.

بر این اساس، چین با تولید ۵۷۷.۶ میلیون تن (رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن هند با تولید ۶۶.۱ میلیون تن، ژاپن با ۵۹.۴ میلیون تن، آمریکا با ۵۱.۸ میلیون تن و کره جنوبی با ۴۲.۶ میلیون تن بیشترین میزان تولید این محصول را به ثبت رساندند.

انتهای پیام