جایزه نوبل اقتصاد به زوج هندی - فرانسوی و اقتصاددان آمریکایی رسید
آکادمی سلطنتی علوم سوئد جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۹ را به زوج هندی - فرانسوی و اقتصاددان آمریکایی و به دلیل یافتن راه‌های کاهش فقر در جهان اهدا کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز ، آکادمی سلطنتی علوم سوئد جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۹ را به زوج هندی - فرانسوی ( آبیجیت بانِرجی و استر دوفلو ) از ام‌آی‌تی آمریکا و میشل کرِمر اقتصاددان آمریکایی اهدا کرد.

این سه اقتصاددان به دلیل نقش قابل توجه مطالعات در یافتن عوامل تاثیرگذار بر کاهش فقر جهانی شایسته دریافت جایزه نوبل سال ۲۰۱۹ شده اند و نتایج مطالعات تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهبود و موفقیت سیاست‌های کاهش سطح فقر جهان داشته است.

بانرجی اقتصاددان آمریکایی هندی الاصل متولد ۱۹۶۱ کلکته هند است که تحصیلات را در دو دانشگاه جواهر لعل نهرو و هاروارد انجام داده و استاد موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) است.

استر دوفلو هم متولد سال ۱۹۷۲ پاریس و دارای تحصیلات در رشته اقتصاد از مدرسه اقتصاد پاریس بوده و استاد اقتصاد ام‌آی‌تی است.

میشل کرمر هم متولد ۱۹۶۴ آمریکا ، تحصیلات را در گرایش اقتصاد توسعه در دانشگاه هاروارد به پایان رسانده و محقق و استاد همین دانشگاه است.

مطالعات برندگان سال ۲۰۱۹ جایزه نوبل اقتصاد تحت تاثیر دستاوردهای آمارتیا سِن، اقتصاددان شهیر هندی بوده که در سال ۱۹۹۸ جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام