مدیرمالی بانک به بورس پرس اعلام کرد:
دلایل جهش ۸۰۰ درصدی سود بانک ملت و آخرین وضعیت دو افزایش سرمایه جذاب
مدیرمالی بانک ملت با اعلام دلایل اصلی جهش ۸۰۰ درصدی سود در سال مالی گذشته و حضور این بانک در رتبه اول سودآور ترین بانک ایران آخرین وضعیت دو افزایش سرمایه جذاب را توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان مدیریت صنعتی در جریان معرفی 100 شرکت برتر ایران ( بر اساس 33 شاخص سال گذشته بنگاه ها ) اعلام کرد بانک ملت در رتبه چهارم قرار گرفته و برترین بانک بین بانک‌های ایرانی شده است .

براساس این گزارش ، رقم فروش "وبملت" در سال 96 بالغ بر 35 هزار و 703 میلیارد تومان بود که با رشد بیش از 24 درصدی به 43 هزار و 592 میلیارد تومان در سال مالی گذشته رسیده است.

از سوی دیگر در شاخص بیشترین سودآوری، بانک ملت در جایگاه سوم و اول شرکت‌های برتر و صنعت بانکداری قرار گرفته و سود 1.5 هزار میلیارد تومانی قبل از کسر مالیات سال 96 را با رشد خیرکننده 800 درصدی به بیش از 13.6 هزار میلیارد تومان سال گذشته رسانده است.

همچنین بانک ملت در شاخص بالاترین ارزش افزوده با تولید ارزش افزوده‌ای معادل 19 هزار میلیارد تومان در جایگاه سوم شرکت‌های برتر و رتبه اول نظام بانکی ایستاده است. میزان ارزش افزوده تولیدی این بانک در سال 96 معادل 2.5 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

رتبه نخست شرکت‌های برتر ایران در شاخص بیشترین دارایی از دیگر دستاوردهای بانک ملت در رتبه‌بندی سال جاری سازمان مدیریت صنعتی ایران است و میزان دارایی های این بانک بزرگ خصوصی در سال گذشته بیش از 345 هزار میلیارد تومان بوده که بالاتر از همه شرکت‌های برتر است. همچنین این بانک ملت باجذب 27 هزار و 311 نفر در جایگاه پنجم شرکت‌های برتر ایران از نظر شاخص بیشترین اشتغالزایی قرار گرفته است.

توضیحات مدیر مالی بانک و آخرین وضعیت دو افزایش سرمایه

در این رابطه کاظم چاوشی مدیرمالی بانک ملت درباره دلایل اصلی جهش 800 درصدی سود در سال مالی گذشته به بورس پرس توضیح داد: عامل اصلی این رویداد ناشی از تراز عملیاتی بانک است که با افزایش 230 درصدی از 2.7 هزار میلیارد تومان سال مالی 96 به بیش از 6.2 هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: عامل مهم دیگر ناشی از سود تسعیر خالص دارائی ها و بدهی های ارزی است که بانک ملت با اجرای مدیریت بهینه و انجام چینش حرفه ایی در دارائی ها و بدهی های ارزی خود در انواع ارزها کسب کرده است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت دو افزایش سرمایه بانک ملت از دو محل اندوخته تسعیر ارز و همچنین مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به بورس پرس توضیح داد: گزارش حسابرس در مورد افزایش سرمایه مدنظر 130 درصدی از محل تسعیر ارز آماده شده و  در حال پیگیری از مراجع تصمیم گیر سازمان بورس و بانک مرکزی است و باید منتظر تصمیم نهایی مسئولان سازمان بورس و بانک مرکزی بود تا درصد قطعی آن مشخص شود.

چاوشی ادامه داد: افزایش سرمایه دوم و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هم که فقط مربوط به عرصه و سر قفلی حدود 2000 ملک است ،  توسط کارشناسان رسمی قوه قضاییه انجام و به حسابرس داده شده تا پس از بررسی و تایید، درصد افزایش سرمایه مشخص شود.

وی ادامه داد: با این اوصاف ، تلاش می شود در ماه های باقی مانده سال هر دو افزایش سرمایه یا یکی از این دو برنامه ، عملی و سرمایه اسمی بانک ملت براساس واقعیت مالی و عملیاتی به سطح قابل قبولی برسد.

انتهای پیام