معاون وزیر صنعت با اعلام دلایل افزایش۱۰ درصدی فولاد خبر داد:
صادرات سنگ آهن صفر شد / تغییر عوارض چند محصول معدنی از امروز
معاون وزیر صنعت با اشاره به دو دلیل افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد از صفر شدن صادرات سنگ آهن خبر داد و درصد عوارض برخی محصولات معدنی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سرقینی با بیان اینکه تاکید وزارت صنعت در حفظ وضع موجود و سپس توسعه و رشد تولید در فولاد بوده به صدا و سیما گفت : در برابر رشد سه و نیم درصدی تولید فولاد دنیا طی سال میلادی گذشته ، تولید فولاد ایران با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شد که ناشی از هدایت مواد اولیه معدنی را به سمت تولید، وضع عوارض و محدود کردن صادرات مواد خام بود.

وی ادامه داد: با وضع عوارض بر صادرات موادخام به ویژه سنگ آهن ، صادرات این محصول در سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافت و در آذر تقریباً به صفر رسید اما هیچ یک از معادن تعطیل نشد.

این مقام مسئول از کاهش عوارض صادراتی برخی محصولات معدنی به علت کمبود تقاضا خبر داد و افزود: طبق ابلاغیه دیروز به گمرک از امروز عوارض صادرات کرومیت به علت نبود مصرف از ۲۵ به ۱۰ درصد، کنسانتره سرب و روی از ۲۰ به ۱۲ درصد و  کنستانتره مس از ۱۰ به ۵ درصد کاهش یافت.

سرقیتی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار ، عوارض صادرات آهن اسفنجی با هدف حمایت از تولید داخل از صفر به ۱۰ درصد رسید که به موجب آن آهن اسفنجی صرف صنایع پایین دستی خواهد شد.

انتهای پیام