در دی و نسبت به مدت مشابه سال قبل:
تولید ایران خودرو ۸۰ درصد بیشتر شد / تحقق پیش بینی ۴۱۰ هزار دستگاه
ایران خودرو با اعلام افزایش ۸۰ درصدی تولیدات در دی و نسبت به مدت مشابه سال قبل از پیش بینی کرد هدف تولید مکانیکی ۳۸۰ هزار دستگاه و تولید تجاری ۴۱۰ هزار دستگاه محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو اعلام کرد طی ماه گذشته ( دی ) قادر به تولید 50 هزار و 44 دستگاه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ( 22 هزار و 913 دستگاه ) نشان از رشد 80 درصدی دارد.

همچنین در حالی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ، 291 هزار و 915 انواع خودرو سواری و وانت تولید شده که در آخرین روز دی با تولید دو هزار و 557 دستگاه ، رکورد مهمی ثبت شده است .

در این میان با ادامه تولید، تکمیل و تجاری سازی خودروهای کسری دار ، 336 هزار و 440 دستگاه طی 10 ماه سال ، تجاری سازی و حدود همین تعداد نیز تحویل مشتریان و وارد بازار شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد همت و همدلی و اتحاد در زنجیره تامین ایران خودرو سبب شد تا این خودروساز بزرگ بر تحریم چیره شده و خطوط تولید را احیا و به شرایط مطلوبی برساند. رونق در خطوط تولید شرکت‌های قطعه ساز و بازگشت به کار چندین هزار نیروی کار تعلیق شده در صنعت قطعه‌سازی نیز بخشی از دستاورد حاصل شده در ماه‌های اخیر است.

یقینا با حمایت‌های وزارت صنعت، مسئولان و دولت‌مردان از صنعت خودرو (که رونق آن، تولید در بیش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد) اهداف تولیدی ایران خودرو محقق خواهد شد و در ماه های پایانی سال با افزایش عرضه، بازار نیز شرایط مناسب تری خواهد یافت.

انتظار می رود با ادامه روند فعلی افزایش شماره گان تولید در سایت مرکزی و سایت های استانی ایران خودرو ، هدف سال که تولید مکانیکی 380 هزار دستگاه و تولید تجاری 410 هزار دستگاه محقق شود.

انتهای پیام