تحلیلی از آخرین ارزش روز دارایی‌ ها "صبا " / افزایش ۲۲ درصدی سود هر سهم
بررسی آخرین وضعیت سرمایه گذاری صبا تامین نشان می دهد ارزش روز دارایی‌ها به ۲۴.۶ هزار میلیارد تومان و معادل ۱۶۴۰ تومان سود برای هرسهم رسیده و ۲۰۰ تومان دیگر به این قیمت اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی نخستین عرضه اولیه سال جدید چهارشنبه این هفته با 12 درصد از سهام در فرابورس انجام می شود که بررسی آخرین وضعیت این شرکت 1.5 هزار میلیارد تومانی نشان می دهد در گزارش ارزش گذاری "صبا"، ارزش روز پرتفوی بورسی در پایان سال قبل 18.9 هزار میلیارد تومان برآورد شده‌ که با در نظر گرفتن بهای تمام شده 4 هزار میلیارد تومانی، ارزش افزوده ای معادل 14.9 هزار میلیارد تومان داشته است.

همچنین حدود 3 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت‌های غیربورسی برآورد شده که عمده آن مربوط به سنگ آهن مرکزی است .

از سوی دیگر با توجه به حقوق صاحبان سهام 4.7 هزار میلیارد تومانی ، خالص ارزش روز دارایی‌های شرکت معادل 62.2 هزار میلیارد تومان ( به ازاری هر سهم 1500 تومان ) برآورد شده است.

این در حالی است که با توجه به روند صعودی بازار سرمایه در هفته های اخیر ، ارزش روز پرتفوی "صبا" 2 هزار میلیارد تومان دیگر افزایش یافته و به 20.9 هزار میلیارد تومان رسیده که این موضوع باعث ایجاد ارزش افزوده معادل 16.9 هزار میلیارد تومانی شرکت و افزایش خالص ارزش روز دارایی‌ها به 24.6 هزار میلیارد تومان و معادل 1640 تومان به ازای هر سهم شده که در مقایسه با قیمت درج شده در آگهی عرضه ، اختلاف چشمگیری دارد.

همچنین با توجه به انتظار تحقق سود 3 هزار میلیارد تومانی ( 200 تومان به ازای هر سهم) طی سال مالی منتهی 31 اردیبهشت 99 بنظر می‌رسد عرضه سهام با قیمت درج شده در آگهی عرضه، قیمت جذابی باشد .

انتهای پیام