سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
آخرین رقم مبتلایان و فوتی ها و نسبت ایران و جهان / آمار آمریکا مورد اطمینان نیست
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمار مبتلایان و فوتی ها و عدم اطمینان به اطلاعات آمریکا گفت: نسبت فوتی ها به بهبودیافتگان در جهان ۲۱ و در ایران ۱۴ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش جهانپور با اعلام آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در ایران و طی 24 ساعت گذشته گفت : با شناسایی دو هزار و ۲۷۴ بیمار جدید ، مجموع مبتلایان به ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: در این میان ۱۳۶ نفر دیگر فوت شدند و تعداد جان باختگان به ۳ هزار و ۷۳۹ نفر رسید . همچنین ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر با بهبود شرایط از بیمارستان ها ترخیص شدند و وضعیت ۴۰۸۳ بیمار هم نامساعد و وخیم است .

این مقام مسئول افزود: آمار برخی کشورها مانند آمریکا چندان مورد اطمینان نیست. نسبت فوتی ها به بهبودیافتگان در جهان 21 درصد، فرانسه 33 درصد، آلمان 5 درصد و ایران 14 درصد است. بنابراین اگرچه جزو اولین کشورهای با شاخص مرگ و میر کم نیستیم اما نرخ مرگ و میرها نسبت به نرخ مرگ و میر در جهان پایین‌‌تر است.

جهانپور ادامه داد: در روزهای اخیر تهران شاهد رفتارهای برخی شهروندان و حضور در خیابان‌‌ ها بود که در صورت این وضعیت با پیک مجدد بیماری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام