پاسخ سازمان حمایت به درخواست افزایش مجدد قیمت لوازم خانگی
رئیس سازمان حمایت با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم‌خانگی در آغاز سال گفت: اگر قیمت های جدید مغایر ضوابط باشد پرونده‌ به تعزیرات ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس تابش با اشاره به اینکه لوازم‌خانگی مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی نیست به ایسنا گفت: در ابتدای سال جاری قیمت لوازم خانگی حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد که در این زمینه شاکی وجود داشت.لذا سازمان حمایت از تولیدکنندگان خواست ،مستندات افزایش قیمت را ارائه کنند و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، اعلام شد که ۴۰ درصد باید به ۲۵ درصد افزایش قیمت برسد.

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی ، افزایش قیمت مجدد اعمال نکرده اند اما اگر قیمت محصولات را افزایش دهند و شاکی داشته باشند مجددا مستندات بررسی می‌شود که منطبق بر ضوابط هیات تعیین تصویب قیمت باشد . در صورتی که قیمت جدید با ضوابط سازمان حمایت همخوانی نداشته باشد پرونده‌ آن‌ها به تعزیرات ارسال خواهد شد.

تابش ادامه داد: این طور نیست که هر کسی می‌خواهد قیمت را دو برابر کند، سه ماه کالا را بفروشد و سازمان حمایت به قضیه ورود پیدا نکند. بنابراین هر افزایش قیمتی خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت از روز اول مشمول تعزیر خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام