دبیر اتحادیه صنایع لبنی خراسان:
شیر۵۰ درصد گران شد/هشدار به عدم رعایت قیمت مصوب و احتمال افزایش نرخ
دبیر اتحادیه صنایع لبنی خراسان با ارسال نامه ای به وزارت صنعت و کشاورزی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی شیر درباره عدم رعایت نرخ مصوب فروش و احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی هدایت نیا با ارسال نامه ای به مسئولان وزاری جهاد کشاورزی و صنعت اعلام کرد: در حال حاضر توزیع علوفه بین گاوداران بدون داشتن واحد فعال بصورت داشتن مجوزهای مربوطه از وزارت جهاد خریداری شده و دولت با دلار 4200 تومانی تحویل گرفته و در بازار آزاد به تولیدکنندگان فعال با قیمت چند برابر عرضه می کند که این موضوع باعث شد گاوداران قیمت اعلام شده هر کیلو شیر خام 2900 تومانی ستاد تنظیم بازار را رعایت نکرده و قیمت شیر خام بعد از 4 ماه از تاریخ مصوب 50 درصد بالاتر از قیمت مصوب دولت توسط گاوداران به کارخانجات شیر عرضه شود.

جهت راستی‌آزمایی تولید گاوداران شیری و رسیدن حق به حقدار تقاضا دارد دستور فرمایید علوفه یارانه‌ای به گاوداران شیری با توجه به شیر تحویلی به کارخانجات توزیع شود. اجرای این موضوع باعث می شود علوفه فقط به گاوداران شیری فعال با توجه به میزان تولید شیر خام توزیع شده و گاودارانی که تولید شیر ندارند از تحویل علوم علوفه محروم شوند.

با توجه به اینکه گاوداران در سال 99 به قیمت مصوب دولت بی‌توجهی نشان داده و هیچ کدام آن را رعایت نکرده اند ترتیبی اتخاذ فرمایید که باعث ضرر و زیان آنها نشود و ترغیب شوند شیر را به قیمت تعیین شده توسط دولت فروخته و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های دولتی علوفه یارانه‌ای این گونه گاوداران قطع شود.

افزایش 50 درصدی قیمت شیر خام و عدم افزایش قیمت 10 قلم کالای تعزیراتی ظرف 4 ماه گذشته باعث ضرر و زیان سنگین کارخانجات شیر شده و کسی پاسخگو نیست . پیشنهاد شود در ستاد تنظیم بازار مصوب کرد در صورت عدم رعایت قیمت شیرخام توسط گاوداران رعایت قیمت 10 قلم کالای مصوب دولت نیز توسط کارخانجات الزامی نباشد تا از ضرر و زیان آنها در آینده جلوگیری به عمل آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام