سخنگوی دولت :
آمریکا برای بازگشت به برجام باید خسارت بدهد / تکذیب شایعه سه خزانه دولت
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آمریکا برای بازگشت به برجام باید خسارت پرداخت کند، شایعه وجود سه خزانه برای دولت را تکذیب کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، گفت: کاخ سفید باید پاسخگوی خسارت وارده به ایران بواسطه خروج یک طرفه از برجام و آماده سپردن تعهدات دیگری درباره عدم تکرار این قبیل قانون شکنی‌ها باشد.

وی افزود: باید سازوکارهای حل و فصل اختلاف همسایگان را در سطح مناسبات منطقه‌ای ایجاد کنیم که توانمند‌سازی سازمان همکاری در منطقه یکی از آنها بوده و می‌تواند موجب تقویت وحدت امت اسلامی در منطقه و جهان شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تاثیرگذاری کرونا بر عرصه‌های سلامت، اقتصاد و امنیت جامعه هر روز ابعاد جدیدتری یافته و در حال گسترش است. تصور آنکه کرونا در چند ماه به پایان خواهد رسید به خوش خیالی خطرناک می ماند. برخی حتی چشم‌انداز 3 ساله برای دستیابی به امنیت عمومی را مطرح می‌کنند و برخی کرونا را ویروس ماندگار مانند آنفولانزا می دانند.

ربیعی گفت: تاکنون 600 میلیون یورو به وزارت بهداشت پرداخت شده ،دو هزار میلیارد تومان طی چند روز اخیر اختصاص یافته و 8 هزار میلیارد تومان دیگر تا آخر هفته در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: درباره حساب خاص رئیس‌جمهور و اظهارات برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان مبنی بر عدم شفافیت این حساب اعلام می کنم در ابتدای سال جاری مبالغی در بودجه 99 لحاظ و بر اساس عملکرد 98، درآمدهایی حاصل نشده بود که در سال 99 به حساب خزانه وارد شد که متعلق به فروش نفت در سال گذشته بوده و بخشی از آن هم مربوط به مطالبات است.

ربیعی شایعه وجود سه خزانه برای دولت را تکذیب کرد و گفت: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا می شود به‌سرعت فهرست مخارج و مبلغی که ازاساس دروغ است را منتشر کند و همین‌جا اعلام می‌کنم، هیچ پولی خارج از خزانه واحد نداریم و منابع هدفمندی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب و  مشخص شده است.

وی افزود: کره جنوبی همچنان برای بازگشت ارزهای بلوکه شده هماهنگی لازم را ندارد البته مسیر جزئی برای دارو باز کردند اما کافی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام