رئیس سازمان سنجش :
دلار هزینه آزمون آیلتس را هم به بیش از ۶ میلیون تومان رساند
رئیس سازمان سنجش از هزینه بیش از ۶ میلیون تومانی آزمون آیلتس خبر داد و گفت: این سازمان در تعیین هزینه آزمون دخالتی ندارد و جهش نرخ ارز عامل افزایش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ابراهیم خدایی درباره هزینه بیش از ۶ میلیون تومانی آزمون آیلتس گفت: آزمون آیتلس توسط استرالیا و سازمان‌های خارج از کشور برگزار می‌شود و سازمان سنجش در تعیین هزینه آن دخالتی ندارد.

وی افزود: هزینه اعلامی آزمون آیلتس از چند سال پیش افزایش نیافته و همان ۲۲۰ دلار است و علت افزایش، جهش نرخ ارز است. قسمتی از این هزینه توسط موسسات برگزار کننده آزمون به عنوان سود برداشته می‌شود و قسمت عمده آن متعلق به موسسه آی دی پی استرالیا است.

بر اساس این گزارش، سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمونهای بین المللی در ایران است و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند، فاقد اعتبار و غیرقانونی است. تاکنون ۹ مرکز خصوصی مجوز برگزاری آزمون IELTS را دریافت کرده اند.

طبق بخشنامه ۵ آبان سازمان سنجش به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون‌های بین المللی، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون ابلاغ شده است. این هزینه در تیر سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان بود که در شهریور سال جاری به به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون به صورت علی الحساب بوده و چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل توجهی در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص‌های اقتصادی اعلام شود، مابه التفاوت اخذ و یا عودت داده می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام