سخنگوی گمرک اعلام کرد:
علت دپو ۵۵۰ هزار تن انواع روغن خام در گمرگات ایران
سخنگوی گمرک با اعلام ترخیص بیش از ۱.۱ میلیون تن دانه‌های روغنی در سال‌جاری ، درباره انبار حدود ۵۵۰ هزار تن انواع روغن خام توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌الله لطیفی با اعلام ترخیص بیش از ۱.۱ میلیون تن دانه‌های روغنی در سال‌جاری و در جریان بودن ترخیص ۱.۱ هزار تن درباره دپوی روغن در گمرگ به ایرنا گفت: ۲۶۴ هزار تن از این کالا در لنگرگاه‌ها و ۲۸.۵ هزار تن در اسکله‌ها و ۲۹.۹ هزار تن موجودی شناورها است. ۲۰۵ هزار تن روغن خام هم در انبار بنادر بوده که به گمرک اظهار نشده است. علاوه بر آن عملیات گمرکی ۲.۳ هزار  تن از این کالا بدون ارائه کد رهگیری بانک و به‌صورت اعتباری در حال انجام است .

وی افزود: ۸۰ درصد موجودی کالاها به گمرکات اظهار نشده‌ و دو محموله ۶۳ هزار تنی روغن خام متعلق به شرکت بازرگانی دولتی نیز به‌دلیل عدم ارائه اسناد حمل از سوی شرکت حامل به خریدار با موانعی در ترخیص مواجه شده است.

لطیفی ادامه داد: شرکت حمل‌کننده کالا خارجی است که به‌ صورت اعتباری مجوز تسویه مالی نمی‌دهد. در این زمینه حتی ورود دادستان استان هرمزگان نیز راهگشا نبود. از این میزان یک میلیون تن ذرت، ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا، ۲۵۵ هزار تن جو و ۳۹۰ هزار تن روغن خام، نیمه جامد و خوراکی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام