مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:
اثر مثبت ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی دو مصوبه جدید بورس در معاملات امروز و آینده
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت : با ظرفیت ناشی از دو مصوبه جدید سازمان بورس با ارزش ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی ، سمت تقاضای سهام تقویت و از امروز نمایان می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری گفت: از امروز افزایش سقف خرید سهام صندوق‌های با درآمد ثابت با ارزش بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به میزان ۵ درصد و نیز افزایش ظرفیت خرید از طرف نهادهای مالی تا ۱۵ هزار میلیارد تومان فراهم و اجرایی می‌شود. 

وی افزود: افزایش ضریب اعتبار مشتریان به ۳۰ درصد نیز علاوه بر افزایش ظرفیت سرمایه گذاری جدید اشخاص ، موجب خروج بخش زیادی از سرمایه گذاران از وضعیت call margin ( بسته شدن اجباری معاملات اعتباری و لزوم واریز وجه توسط مشتریان به حساب کارگزار ) می شود و فشار فروش سهام را کاهش می دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: این ظرفیت‌ها می‌تواند با همراهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه در بازار شود. امید است کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از این ظرفیت برای حمایت از بازار استفاده کنند چرا که بازار سرمایه پر رونق و قوی، رمز موفقیت نهادهای مالی است.

به گفته خواجه نصیری ، تجربه نشان داده نهادهای مالی و سرمایه‌گذارانی که از این ظرفیت در مواقعی که بازار نیاز به حمایت داشته، استفاده کرده اند در دراز مدت ضمن افزایش رونق و قدرت بازار برای سهامدان نهادهای مالی منافع مطلوبی ایجاد کرده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام