رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد :
فروش اموال دولتی برای تامین منابع توزیع کالاها / پایان کسری بودجه دولت !
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، فروش اموال دولتی را محل تامین منابع مالی توزیع کالاهای اساسی اعلام کرد و مدعی شد کسری بودجه دولت با فروش اوراق تامین شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید رضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی به تسنیم گفت: پس از بررسی این طرح در مجلس مقرر شد منابع مالی آن از محل فروش اموال دولتی تامین شود.

وی افزود: هدف مجلس از اجرای این طرح، افزایش تورم و نقدینگی نبود. لذا تامین منابع را در فروش اموال دولت دید تا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نشود.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت مکلف است با فروش حدود 30 هزار میلیارد تومان از دارایی و اموال ،منابع کالا برگ را تامین کند و تاکنون 50 هزار میلیارد تومان در بند (و) و 30 هزار میلیارد تومان در تبصره 5 لایحه بودجه به صورت ETF بفروش رسانده است.

حاجی بابایی گفت: طبق این طرح، ماهانه 120 هزار تومان به 3 دهک ضعیف و 60 هزار تومان به سایر دهک‌ها پرداخت خواهد شد. 30 هزار میلیارد تومان نسبت به بودجه 572 هزار میلیارد تومانی دولت اصلا جایگاهی ندارد و باید گفت دولت کسری بودجه ندارد و همیشه اعلام کرده ام، کسری بودجه دولت از طریق فروش اوراق تامین شده است.

وی افزود: تمام اموال دولت و حکومت برای مردم است از همین ساختمان مجلس گرفته تا ساختمان ریاست جمهوری ! لذا برای تامین مایحتاج مردم حتی باید این ساختمان هم بفروش برسد تا مردم در مضیقه نباشند.

حاجی بابایی اضافه کرد:دو ماه با دولت رایزنی کردم تا این طرح به نتیجه برسد و امیدوار هستیم با این طرح همراهی کند تا اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام