عضو هیات مدیره سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:
وضعیت پذیرش دو باشگاه و احتمال واگذاری بخشی از سهام استقلال به طلبکاران
عضو هیات مدیره سازمان خصوصی‌سازی با اعلام آخرین وضعیت پذیرش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در فرابورس از احتمال واگذاری بخشی از سهام باشگاه استقلال به طلبکاران دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالقاسم شمسی جامخانه در خصوص عرضه سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در ابتدا قرار بود عرضه سهام این دو باشگاه در شهریور انجام شود که به دلیل برخی مسایل به مهرماه موکول شد اما تاکنون صورت‌های مالی این دو باشگاه به مرحله نهایی نرسیده با این حال وضعیت باشگاه پرسپولیس از نظر صورت‌های مالی و سایر اقدامات واگذاری به مراتب بهتر از استقلال است.

وی افزود: با توجه به مذاکره با سازمان حسابرسی و همکاری‌های باشگاه پرسپولیس، گزارش حسابرس بازرس قانونی طی این هفته اخذ و پس از آن درخواست پذیرش شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به هیات پذیرش فرابورس ارائه می شود. همچنین اطلاعات دیگری که باید تهیه شود به موازات دیگر اقدام های لازم از طریق مشاور پذیرش در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم درخواست عرضه پرسپولیس را به هیات پذیرش ارائه و در پایان، عرضه اولیه آن انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اما عرضه سهام باشگاه استقلال با مشکلاتی همراه بوده و هنوز صورت‌های مالی آن نهایی نشده است. تغییر و تحولات هم موجب شده تا به جمع‌بندی نهایی نرسیم. در صورت رفع مشکلات موجود سهام این باشگاه پس از پرسپولیس وارد فرابورس خواهد شد.

شمسی جامخانه گفت: بدهی‌های باشگاه استقلال که در زمان مدیریت و مالکیت دولت بر این باشگاه تحمیل شده سنگین بوده و به نوعی طلبکاران این باشگاه از دولت مطالبه دارند. لذا یکی از گزینه‌ها این است که احتمالا در مرحله نخست واگذاری سهام استئقلال در فرابورس، طلبکاران عمده این باشگاه در اولویت خرید سهام قرار گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام