مسئول امور ایران و ونزوئلا در وزرات خارجه آمریکا مدعی شد:
پیروزی سه گانه آمریکا در توقیف و فروش محموله سوخت ١.٢ میلیون بشکه ای ایران
مسئول امور ایران و ونزوئلا در وزرات خارجه آمریکا گفت: محموله ١.٢ میلیون بشکه سوخت توقیفی ایران، ۴٠ میلیون دلار به فروش رفت و عواید آن به صندوق حمایت از قربانیان ترور اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، الیوت آبرامر اعلام کرد: محموله ١.٢ میلیون بشکه سوختی که تقریبا سه ماه پیش از سوی آمریکا در آب های آزاد توقیف شده بود به ارزش ۴٠ میلیون دلار به فروش رفت.

وی افزود: عواید حاصل از فروش این محموله ها به صندوق حمایت ازقربانیان ترور اختصاص خواهد یافت. این حرکت آمریکا در توقیف و فروش محموله سوخت، پیروزی سه گانه جلوگیری از فروش نفت و فرآورده های نفتی توسط ایران، تشدید تحریم های ونزوئلا و واریز پول به صندوق حمایت از قربانیان ترور را برای آمریکا در برداشته است.

بنابراین گزارش، حدود ٧۵ روز پیش رسانه‌های آمریکایی خبر توقیف چهار کشتی حامل سوخت به نام‌های لونا، پاندی، برینگ و بلا در آب های آزاد توسط دولت آمریکا را اعلام کردند. اما پس از آن بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اعلام کرد: ‍‍ادعای توقیف محموله بنزین ایران توسط آمریکا در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود. محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام