در جلسه هیات دولت اعلام شد:
امید روحانی به بایدن و لغو تحریم ها / پیگیر دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت
رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اقدامات دولت جدید آمریکا برای جبران سیاست های ترامپ و لغو تحریم ها از کاهش حضور کارمندان از شنبه و دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه سیاست ایران، تعهد در برابر تعهد، اقدام برابر اقدام و... است، گفت: امیدواریم دولت بعدی آمریکا در اولین گام، سیاسیت‌های ترامپ علیه ایران را محکوم و آنها را جبران کند. در این صورت، ایران و آمریکا می‌توانند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند و این بسیاری از مسائل و مشکلات را حل می کند و مسیر و شرایط را کاملا تغییر خواهد داد.

وی افزود: در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داشتیم. ۸سال برابر صدامیان و سه سال جنگ اقتصادی با ترامپیان که در هر دو مورد تقریبا تنها بودیم و یاوری نداشتیم. مردم، کارگران و ... بودند که یاری کردند!  کاخ سفید بود که اجازه نداد، صندوق بین‌المللی پول ۵ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا به ایران پرداخت کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا راهی به‌ جز رعایت کردن دستورات بهداشتی نداریم،گفت: به همه وزرا دستور دادیم که از شنبه هفته آینده حضور کارمندان غیرضروری از یک‌سوم کمتر شود.شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا ۱۴ تصمیم عملیاتی اتخاذ شد که به‌زودی اجرایی می‌شود.

روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت در خصوص حل کسری بودجه، جهش تولید، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه دستورات مهمی دادند که به‌زودی اجرایی خواهد شد. مقام رهبری دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت برای جهش تولید دادند که قرار شد برنامه‌ها را بزودی ارائه دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام