درخواست رییس بانک مرکزی از فعالین سیاسی در رقابت های حزبی
رییس بانک مرکزی با اشاره به تلاش برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول از فعالین سیاسی خواست رقابت های حزبی را به بهبود اقتصاد ،کاهش تحریم و تقویت ارزش پول وصل نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی طی یادداشتی در اینستاگرام اعلام کرد: این روزها در خصوص روند کاهشی نرخ ارز بر اساس دیدگاه های سیاسی، تحلیل های مختلف ارائه و قضاوت های خاص می شود.

روند نرخ ارز بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می‌گیرد. لذا بر اساس آنچه طی دو سال و نیم گذشته شاهد آن بودیم فشار ناشی از تحریم ها خصوصا تشدید انتظارات در افزایش قیمت ارز موثر و تعیین کننده بوده است. انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی حرکت کند.

همانگونه که رئیس جمهور تاکید کرد با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت موثرتر در بازار ارز در راستای اهداف کلان بانک مرکزی فراهم می شود. در این میان حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد به همراه صیانت از ذخایر ارزی برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد.

بانک مرکزی در طول دو سال و نیم گذشته تلاش کرده با برنامه و تدبیر تحریم های دولت آمریکا را خنثی و در حد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را از رسیدن به هدف و فروپاشی اقتصادی مایوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان را برای ایجاد تعادل بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار می‌گیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است رقابت های حزبی و جناحی را به تلاش های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصادی و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

و نهایتاً اینجانب هر چه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم انجام می دهم و در این مسیر بر اساس خوشامد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی گیرم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام