طی ۷ ماهه سال جاری بررسی شد:
آمار جدید بانک مرکزی از رشد ۴۰.۷ و ۴۲.۸ درصدی مانده سپرده‌ ها و وام بانکی
آمارهای بانک مرکزی از رشد ۴۰.۷ و ۴۲.۸ درصدی مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پژوهشکده پولی و بانکی در گزارشی اعلام کرد: طبق آمارهای بانک مرکزی، مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان ها در پایان مهر سال جاری با افزایش ۴۰.۷ و ۴۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۳۳۳۸ و ۲۴۱۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها و تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۱۳.۹ و ۱۵۵۷.۵ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸.۲۴ و ۸.۲۹ هزار میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۹.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل ۰.۲ و ۰.۴ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد که در تهران ۹۳.۴ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۲.۴ درصد بوده است.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده که عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام