تجمع اعتراضی سهامداران بانک ادغامی به ارزش‌گذاری پایین دارایی
سهامداران بانک مهر اقتصاد با تجمع اعتراضی نسبت به ارزش‌گذاری پایین دارایی این بانک در راستای ادغام با بانک سپه، خواستار ابطال مجمع و ارزیابی مجدد ارزش دارایی ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بار دیگر برخی سهامداران بانک مهر اقتصاد در اعتراض به روند غیرقانونی ارزش‌گذاری غیرعادلانه سهام این بانک در راستای ادغام با بانک سپه و برگزاری غیرقانونی مجمع فوق‌العاده در مقابل دفتر ارتباطات مردمی رئیس قوه قضائیه تجمع کردند و خواستارعدم ثبت صورت جلسه مجمع و بازگشت حقوق پایمال شده شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از سهامداران حاضر در این تجمع گفت: ارزش دارایی‌های بانک بر مبنای قیمت‌های اسفند 97 محاسبه شده که بسیار بیشتر از رقم اعلام شده بود و به همان نسبت پول پرداختی به سهامداران چند برابر رقم کنونی افزایش یابد. ضمن اینکه مجمع عمومی بانک در 12 خرداد 99 برگزار شده است.

وی افزود: مثل این است که خودرو را بفروشید و خریدار بر مبنای قیمت‌ سال 97 پول بدهد. این هیچ منطقی ندارد و قطعا حقوق سهامدار با این کار پایمال شده است.

یک سهامدار دیگر هم با اشاره به وضعیت بانک مهر اقتصاد و بانک قوامین گفت: بخش زیادی از ارزش دارایی‌هایی بانک مهر اقتصاد را به دلیل زیان‌های بانک قوامین برداشتند و با ارزش کمتری محاسبه کردند. این حق سهامدار است که ارزش واقعی سهام را دریافت کند.

یک سهامدار دیگر به ارزش سهام خریداری شده توسط بانک اشاره کرد و گفت: بانک مهر اقتصاد سهامدار چند شرکت بزرگ بورسی مانند فولاد مبارکه بود که ارزش سهام این شرکت از اسفند 97 تاکنون بیش از 4 برابر شده ولی محاسبه همه این دارایی‌ها براساس قیمت‌های اسفند 97 است.

سهامدار دیگر حاضر در این تجمع به شکایت تعدادی از سهامداران به قوه قضائیه اشاره کرد که پیگیری‌ها از این طریق تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

در این تجمع که بصورت آرام و بدون سر دادن شعار برگزار شد، خواسته معترضان ابطال مجمع و ارزیابی مجدد دارایی‌های بانک مهر اقتصاد بود. سهامداران همچنین امروز در مقابل سازمان بورس هم تجمع جداگانه‌ای با همین محورها برگزار کردند.

29 اسفند 97 اضافه ارزش سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان 14.6 هزار میلیارد تومان توسط کارشناسان دادگستری برآورد شد. در حالی که این شرکت مالک 12 درصد شرکت فولاد مبارکه، 20 درصد آلومینیوم ایرالکو، 100 درصد نیروگاه کازرون و مالک 67 درصد سهام شرکت تراکتورسازی ایران است.اگر صرفا همین سه شرکت را مبنای ارزش‌گذاری قرار دهیم، اضافه ارزش شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام