کارشناس بازار سرمایه :
سهامداران تا زمان تحقق سه شرط منتظر رشد پایدار شاخص نباشند
کارشناس بازار سرمایه گفت : تا زمان بازگشت اعتماد مردم به بورس ، تزریق حجم گسترده نقدینگی و حذف صف های فروش ، نمی توان منتظر رشد پایدار شاخص بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال روحی درباره علت افت روزهای اخیر شاخص که کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها مواجه شده به ایرنا گفت: تا زمان بازگشت اعتماد مردم به سرمایه گذاری در بورس و ورود حجم گسترده نقدینگی و حذف صف های فروش ، نمی توان در انتظار رشد پایدار شاخص بود.

وی افزود: سهام پالایشگا ها جزو نخستین گروه هایی است که در مواقع  خاص افزایشی می شود و روند معاملات را تغییر می دهد. گروه خودرو هم در ادامه رشد گروه پالایشی در مسیر صعودی قرار می گیرند اما گروه پالایشی بعد از رشد حدود ١٥ درصدی، وارد مرحله اصلاح و باعث شد تا سهام خودرو مورد توجه بازار و سهامداران قرار گیرد.

این کارشناس ادامه داد: دیگر عامل افت شاخص این است که هنگام صعود شاخص، حجم انبوهی از مقاومت ها رخ می دهد . به طوری که دیروز سهامداران با رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و ١٨٠ هزار واحدی و نزدیک شدن به خط مقاومت کانال یک میلیون و ٢٠٠ هزار واحدی که محدوده روانی و تکنیکالی تلقی می‌شود، اقدام به شناسایی سود کردند. این امر باعث شد تا روند بازار بعد از چند روز صعود ، تغییر کند.

روحی توضیح داد : با این اوصاف در ابتدا باید جریان خروج پول در بازار متعادل و از فشار خروج پول کاسته شود تا ضمن ایجاد تعادل و بازگشت اعتمادها به بازار ، ترس و هیجان معامله گران از بین برود.

وی گفت: در پنج روز گذشته ، ارزش روزانه معاملات حدود سه هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با گذشته و معاملات اندک و هزار میلیارد تومانی ، رقمی معقول و قابل قبول بوده و در صورت باقی ماندن ارزش معاملات در همین سطوح می توان به چرخش پول در گروه های مختلف و کاهش میزان فروش امیدوار بود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام