عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:
تمدید کاهش۵۰ درصدی هزینه خرید "تسه" و رایزنی با فرابورس برای ثبات‌ بازار
عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام تمدید کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن تا پایان بهمن‌ از رایزنی با فرابورس برای ثبات‌ بازار اوراق‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن علمداری ضمن اشاره به تمدید کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن تا پایان بهمن‌ سال جاری به فارس گفت: برای ثبات‌ بازار اوراق‌، راهکارهایی نظیر در نظر گرفتن حجم مبنا، محدودیت برای ورود تقاضای سرمایه به همراه سایر راهکارهای ساماندهی به فرابورس پیشنهاد شده که امید است با اجرای آن بازار به ثبات دائمی برسد.

وی افزود: بانک مسکن در فرآیند عرضه و تقاضا اوراق گواهی حق تقدم ذی‌نفع نبوده و سپرده‌گذاران بر حسب میزان و مدت زمان سپرده مشمول دریافت 30 تا 35 درصد اوراق می‌شوند که می‌توانند آن را به منظور هبه به افراد دیگر و یا عرضه در فرابورس استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک مسکن به منظور ساماندهی بازار اوراق در گام اول مصوبه‌ کاهش 50 درصدی هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم را صادر کرد تا از این طریق تقاضای خرید اوراق در بازار ساماندهی شود.

علمداری گفت: در گام بعدی بانک مسکن رایزنی‌هایی با سپرده‌گذاران بزرگ بانک انجام داد تا به منظور ساماندهی بازار ، اوراق را عرضه کنند. چرا که تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار شده و سفته‌بازی عامل افزایش قیمت اوراق است . به عبارت دیگر متقاضیان برای دریافت تسهیلات از اوراق استفاده نمی‌کنند و با هدف کسب سود وارد این بازار شده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام