مدیرکل سازمان توسعه تجارت :
ایران آماده تهاتر محصولات پتروشیمی با نهاده های دامی برزیلی شد
مدیرکل سازمان توسعه تجارت از آمادگی ایران صادرات اوره و محصولات پتروشیمی ایران در مقابل واردات ذرت و نهاده های دامی برزیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا پیمان‌پاک در دیدار با سفیر برزیل با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه همکاری در زمینه‌های معدن، پتروشیمی، کشاورزی، خودروسازی و ... بر توسعه روابط دوجانبه تاکید و اعلام کرد : ایران برای همکاری با برزیل در زمینه ایجاد زنجیره بین‌المللی و منطقه‌ای تامین و تهاتر کالا و توسعه همکاری‌های بانکی آمادگی دارد.

وی افزود: فرصت‌های تجاری دو جانبه برای واردات خوراک دام از برزیل و امکان فرآوری و صادرات مجدد به کشورهای منطقه فراهم است.

بر اساس این گزارش، آگیارنتو هم در این نشست ضمن ابراز تمایل برزیل به توسعه همه جانبه روابط به اهمیت ایران در آسیای میانه و به عنوان شریک مهم تجاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: برزیل برای توسعه روابط و واردات اوره و محصولات پتروشیمی از ایران در مقابل صادرات ذرت و نهاده های دامی  آمادگی دارد.

در این جلسه ، نمایندگان شرکت‌های حاضر نیز ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و برزیل از تدوین قوانین جدید مالی و سرمایه‌گذاری در برزیل خبر داده و برای همکاری در زمینه توسعه تبادلات تجاری اعلام آمادگی کردند.  

همچنین در این نشست بر ضرورت تعامل سازمان توسعه تجارت ایران با آژانس تجارت و سرمایه‌گذاری برزیل موسوم به اپکس تاکید شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام