نماینده سابق مجلس مطرح کرد:
شاخص های بورس برای اولین بار در نیم قرن منفی شدند/ انتقاد از دو وزیر و صالح آبادی
نماینده سابق مجلس با اعلام اینکه همه شاخص های بورس برای اولین بار در نیم قرن قرمز شده از دخالت های وزیران اقتصاد، بهداشت و رئیس بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: ۸۵ درصد دولت، احمدی نژادی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص اثر بازدید‌های میدانی و جهادی رئیس جمهور و تیم وی در میزان رضایت مردم از دولت به منیبان گفت: نتیجه بازدید‌های میدانی و جهادی باید برای مردم ملموس باشد که چند اشکال در این روند وجود دارد. اولین اینکه نتایج برای مردم ملموس نیست. برای مثال در استان گیلان بعد از سفر و برگشتن از بازدید در هیچ وب سایت محتوایی موجود نیست که بعد برگشت از این سفر چه مصوبات و برنامه‌ هایی به تصویب رسید. همه چیز محرمانه و کلی به اطلاع مردم می رسد که این روند مورد تایید نیست.

در مرحله بعدی چند روز پیش در تالار بورس برای اولین بار در نیم قرن اخیر همه شاخص‌ها منفی و قرمز شد. وزیر اقتصاد به چه کاری مشغول است؟! هر کس باید در منصب مربوطه باشد اما در این دولت هرکس در کار دیگری دخالت می‌کند. برای مثال خانه‌های مردم از بین رفته از وزیر راه و عوامل هیچ خبری نیست اما وزیر اقتصاد آنجا چکمه پوش در حال رفت و آمد است. وزیر بهداشت دستور ساخت مسجد می‌دهد. رئیس بانک مرکزی دستور حجاب می‌دهد. همه چیز در هم تنیده شده و اولین اقدام دولت باید این باشد که این وضعیت را سر و سامان بدهد.

در کشور‌های دیگر وقتی رئیس جمهور به جایی می‌رود صد نفر در کنار رئیس جمهور چشم در چشم مردم نگاه می‌کنند اما برای مثال حضور رئیسی در بین مردم را همه دیدند، یک دیوار صد نفره تشکیل دادند که نمی‌شود به رئیس جمهور دسترسی داشت. رئیس جمهور باید اجازه بدهد برنامه‌ها مردمی باشد و نهایتا هم نتایج آن اطلاع رسانی شود. رئیس جمهور به خوزستان رفت. هفت تپه چه شد؟ گیلان و مازندران رفت چه شد؟ چرا شفاف سازی نمی‌شود؟ چرا نتایج سفر‌ها در اختیار مردم نیست؟ در سفر اخیر به استان گیلان اعلام شده پس از سفر رئیس جمهور ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده که خلاف واقع است و حتی نمی‌شود به آن فکر کرد.

رئیسی یک دولت در سایه دارد که کاملا دولت احمدی نژاد است و آنها کار را پیش می‌برند. حتی مشکلاتی که در دولت رئیسی بوجود می‌آید از گروه احمدی‌نژاد نشات می‌گیرد و برای محبوب کردن وی است. خطری شدید رئیسی را تهدید می‌کند که بازمانده‌های گروه احمدی نژاد هستند و ۸۵ درصد ترکیب دولت، تیم دولت بهار است. احمدی نژادی‌ها می‌خواهند بازهم بنیانگذار همه چیز را رئیس دولت بهار نشان بدهند. رئیسی به شدت باید از گروه احمدی نژاد فاصله بگیرد.

وزیر اقتصاد به جای آرام کردن وضع، تاکید و تکرار می‌کند دولت مقابل مجلس ایستاده تا گرانی‌ها را به سال آینده موکول کند و این یعنی تقصیر‌ها را به گردن قوه دیگری انداختن. این ریل گذاری را گروه احمدی نژاد برای رئیسی انجام داد. چرا که گران کردن دولت و در پس آن پر کردن جیب دولت، مشی این گروه و اشتباه است. انتظار از دولت رئیسی کمک به محرومان بود و امروزه همه شهادت می‌دهند بخش اعظمی از محرومان جامعه زیر سیاست‌ های دولت سیزدهم و غلط دولت سایه له شدند و ادامه این روند، شدت آسیب‌ها را برای مردم بیشتر می‌کند.

از طرف دیگر سیاست خارجی ضعیف‌ترین گروه را دارد. به عنوان مثال یعنی چه امیرعبداللهیان و باقری نماز شب می‌خوانند؟! این به چه معنا است؟ در بدترین شرایط با ۸۵ میلیون جمعیت شاید ۰.۱ درصد مردم نماز شب می خوانند. آیا همه باید وزیر خارجه شوند؟ گروه وزارت خارجه بسیار ضعیف و منفعل است و توانایی تسلط بر امور را ندارد.

اولویت بندی‌ها باید دقیق انجام شود. اولویت اول، اقتصاد و بعد عدم اجرای قانون است. اخیرا موضوع حجاب و مبارزه با بی حجابی بسیار فراگیر شده است. مگر نمی‌گویند باید قانون اجرا شود؟! در قانون کالا‌ها باید در سال جاری براساس قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود آیا اینگونه عمل می‌شود؟! رئیسی و گروه وی معتقدند قانون اجرا می شود. به فلان قبرستان رفته و قانون ۸۵ حجاب را در آوردند بعد می‌گویند قصد اجرای قانون را دارند.

به نظر می‌رسد ضعف دولت و مجلس درهم تنیده شده و مجلس هم بی قانونی می‌کند و به جای پرداختن به قوانین اولویت دار به حواشی می‌پردازد. مردم روی موضوع حجاب حساسیت دارند و با حکومت لجبازی می‌کنند. در هر کوچه تهران که راه می‌روید همه بی حجاب هستند. در واقع با بی قانونی و پرداختن به مواردی که اولویت نیستند، مردم را وادار به لجاجت می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام