مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق:
۱۸۰۰ مگاوات برق تا شهریور وارد مدار می شود/ رشد ۴.۸ درصدی مصرف
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق برای وجود شبکه برق پایدار در سال جاری از وارد مدار شدن ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی برای وجود شبکه برق پایدار در سال جاری از وارد مدار شدن ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر تا ماه آینده خبر داد و به ایسنا گفت: برنامه ۶۰۰۰ مگاواتی افزایش ظرفیت تولید برق تعریف که تاکنون بیش از ۴۲۰۰ مگاوات از طریق احداث نیروگاه جدید افزایش ظرفیت و ارتقای نیروگاه‌های موجود به ظرفیت تولید اضافه شد.

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد. به طوری که در بخش عمومی و اداری و به ویژه در بخش ادارات دولتی برنامه‌های سختگیرانه‌ای اجرا شد که کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق را به دنبال داشت. در روزهای اخیر رکورد مصرف برق شکسته شد و روز گذشته مصرف برق افزایش یافت که دور از انتظار بود. افزایش گرمای هوا نیاز مصرف برق را در زمان اوج مصرف به میزان ۶۷.۷۴ هزار مگاوات رساند.

رجبی مشهدی ادامه داد: به رغم مشکلات، برق مشترکان طبق برنامه و بدون خاموشی تامین شد.  اوج بار پنجشنبه در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۶۱.۲۶ هزار مگاوات ثبت شده بود، ۶۴۷۹ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد. در تابستان مصرف انرژی رشد ۴.۸ درصدی داشت که عدد بزرگی است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام