گام سوم برای حذف قیمت‌گذاری دستوری از اقتصاد با عرضه خودرو در بورس کالا
پس از اقدامات دولت در راستای خروج صنایع از قیمت‌گذاری دستوری که با ورود سیمان و زنجیره فولاد به بورس کالا اجرایی شد در گام سوم، قرار است هفته دیگر نخستین عرضه رسمی خودرو عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، پیرو اعتراض گسترده مسئولان و فعالان حاضر در بازار سرمایه نسبت به قیمت‌گذاری دستوری، حذف آن از آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار گروه اقتصادی قرار و در اقدام نخست با عرضه کامل سیمان در بورس کالا، رنگ واقعیت گرفت.

براساس این گزارش در گام دوم با وجود مقاومت های مختلف، کل زنجیره تولید فولاد به سمت بورس هدایت شد که با تورم موجود طی یک سال اخیر، سیمان و فولاد دو بازاری بودند که عموما با آرامش و تعادل به معاملات ادامه دادند.

در این میان، مرحله سوم طرح حذف قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد را می توان به صنعت خودرو اختصاص داد که قرار است طبق اطلاعیه بورس کالا و پس از تصویب طرح عرضه خودرو توسط شورای عالی بورس، هفته دیگر نخستین عرضه رسمی خودرو عملیاتی شود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر دستگاه های مرتبط با صنعت خودرو حامی واقعی عرضه خودرو در بورس کالا باشند و این اقدام بطور مستمر انجام شود، احیای این صنعت دیگر نیازی به زمان زیادی نخواهد داشت. زیرا واقعی شدن قیمت خودرو در تقابل عرضه و تقاضا به تنهایی مزایایی مانند کنار رفتن تقاضای سفته بازی، انتقال سود واقعی حاصل از تولید به تولیدکنندگان و حمایت از سهامداران در اقتصاد و نیز صنعت خودرو را در پی دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام