رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:
شناسایی ۲.۲ میلیون مودی جدید و معرفی سه گروه در بیشترین فرار مالیاتی
رئیس سازمان امور مالیاتی با اعلام شناسایی بیش از ۲.۲ میلیون مودی جدید و چند شبکه بزرگ فساد، بیشترین فرار مالیاتی را مربوط به رمزارزها، طلا و ارز معرفی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور با اشاره به تحولات بنیادین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی، گفت: با ایجاد پایگاه جامع اطلاعات بیش از ۲.۲ میلیون مودی جدید شناسایی و چند باند و شبکه بزرگ فساد و فرار مالیاتی کشف شده و بیشترین فرار مالیاتی هم مربوط به رمزارزها، طلا و ارز است.

وی ادامه داد: بیش از ۴.۴۵ میلیون اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ دریافت شده که نسبت به سال گذشته حدود ۵۲ درصد بیشتر است. همچنین بیش از ۳۳۰ هزار اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی ارسال و میزان مالیات ابرازی شرکت‌ها هم نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافت و از ۵۷ هزار میلیارد تومان سال گذشته به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید.

این مقام مسئول افزود: در این میان سه شرکت فولادی با فرار مالیاتی گسترده شناسایی شدند که طی سال‌های ۹۱ تا ۹۷ با ۵۹۸ رکورد از معاملات اقتصادی به ارزش ۵.۷ هزار میلیارد تومان را به طرفیت ۲۳۶ شرکت کاغذی در سامانه معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی درج کرده بودند.

به گفته منظور، فعالیت اقتصادی اشخاص با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بیش از پیش شفاف و امکان فرار مالیاتی به کمترین میزان کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام