از سوی هیات وزیران:
نحوه برگزاری مجامع، صورت‌های مالی و... شرکتها، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی ابلاغ شد
نحوه برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده، تهیه صورت‌های مالی، بودجه پیشنهادی و اصلاحی‌ همه شرکت ها، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از سوی هیات وزیران ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیین نامه مصوب 9 مرداد هیات وزیران در اجرای بند ه‍ تبصره دو قانون بودجه سال جاری، احکام مرتبط با الزام قانونی تشکیل و برگزاری مجمع عمومی و فوق‌العاده، نحوه و ضوابط تشکیل مجامع، صورت‌های مالی، بودجه پیشنهادی و اصلاحی‌، شرایط تفویض اختیار به روسای مجامع و مهلت‌های زمانی تنظیم و امضای صورت جلسات در راستای انتظام شرکت‌های دولتی و استقرار حاکمیت شرکتی اعلام شد.

براساس این گزارش، تمام شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی موضوع ماده 4 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های آن و سایر شرکت‌هایی که بیش از 50 درصد سرمایه و سهام آن‌ها منفرداً و مشترکاً به وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی تعلق داشته باشند، شامل شرکت‌هایی که مشمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، نظیر شرکت ملی نفت، ایدرو و شرکت‌های تابعه، مشمول رعایت مقررات این آیین‌نامه هستند.

طبق مفاد این آیین‌نامه، مجامع شرکت‌های دولتی مکلفند حداکثر تا پایان مرداد نسبت به بررسی و تصویب صورت‌های مالی سالانه، اقدام و بلافاصله پس از تصویب مجمع در سامانه جامع بودجه مستقر در سازمان برنامه و بودجه بارگذاری کنند.

همچنین مجمع عادی باید حداقل تا 15 مهر برای بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به خط مشی و برنامه و بودجه سالانه شرکت برگزار و بودجه پیشنهادی سال آینده را با رعایت مفاد بخشنامه بودجه و تعاریف و ضوابط دستورالعمل منضم به آن در موعد مقرر به سازمان ارسال کند. روسای مجامع شرکت‌ها، مسئولیت نظارت برحسن اجرای آیین‌نامه را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام