معاون بانک مرکزی:
۹۰.۵ درصد کارتخوان‌ها پرونده مالیاتی دارند/ اتصال ۲۸۰ هزار دستگاه تا پایان هفته
معاون بانک مرکزی گفت: بیش از ۹۰.۵ درصد کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت پرونده مالیاتی دارند و فقط ۲۸۰ هزار دستگاه باقی مانده که طی این هفته به شبکه متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهران محرمیان درخصوص آخرین وضعیت کارتخوان‌ها گفت: با اقداماتی که بین بانک مرکزی، شبکه پرداخت و سازمان مالیاتی اتفاق افتاده بیش از ۹۰.۵ درصد از کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت پرونده مالیاتی دارند و حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کارتخوان باقی مانده که طی این هفته به شبکه متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر پرونده مالیاتی شبکه‌های پرداخت تا زمان داده شده، تشکیل نشود طبق رویه‌ ای که ظرف چند ماه گذشته پیگیری شده، قطع خواهد شد. انجام این کار دشوار بود البته با همکاری مناسب شبکه پرداخت و اشخاصی که پرونده مالیاتی تشکیل دادند و کارتخوان‌ها را به پرونده متصل کردند خوشبختانه کار به انتها رسیده و به زودی بحث انتهای اجرایی شدن ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی را خواهیم داشت.

این مقام مسئول در خصوص بحث حساب‌های شخصی و تجاری افزود: در این حوزه تلاش شد مردم کار خاصی متقبل نشوند. بنابراین حساب‌های اشخاص حقوقی، حساب پشت کارتخوان‌ها و حساب افرادی که به عنوان حساب تجاری امور سازمان مالیاتی اعلام کردند، همگی بصورت خودکار بین دو سازمان رد و بدل خواهد شد و به عنوان حساب تجاری ثبت می‌شوند و اطلاعات آنها به سازمان مالیاتی داده خواهد شد.

محرمیان گفت: برخی حساب‌هایی که رفتار تجاری دارند ولی به عنوان حساب شخصی ثبت شده‌اند، شناسایی شده و طبق قانون برنامه و بودجه و مصوبه شورای پول و اعتبار به سازمان مالیاتی بصورت دوره‌ای اعلام شده و در این سازمان در دست بررسی است.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام