مدیرعامل دروغی شرکت پتروشیمی و کلاهبردار ۹.۲ هزار میلیاردی دستگیر شد
مدیرعامل دروغی شرکت پتروشیمی که به همراه ۶ همدست از طریق معامله املاک و ارز دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری ۹.۲ هزار میلیارد تومانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اعلام کرد: طبق رصدهای فضای مجازی و اخبار واصله، شخصی ناشناس اقدام به خرید و فروش کلان املاک و زمین های شهری با ارز دیجیتال در چند استان از جمله زنجان می کرد که در یک مورد ۷۷ ملک تجاری و مسکونی به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار معادل ۴.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد.

در تحقیقات از فروشنده املاک مشخص شد وی با شخصی اهل و ساکن تهران، ثمن معامله را از طریق بازکردن حساب خارجی و انتقال ارز دلار به کیف پول دیجیتال پرداخت شده و در بررسی فنی کیف پول مشخص شد ارزهای نمایش داده شده در داخل کیف پول صوری، حباب و فاقد ارزش بوده و قابلیت تبدیل به ارزهای دیگری را نداشته و فقط امکان جابه جایی داخلی بین کیف پول های همان اپلیکیشن وجود دارد.

متهم با نمایش عددی مبلغ به دلار و با توجه به عدم آشنایی فروشنده با ارزهای دیجیتال و مفاد مبایعه نامه که در آنها قید شده بود عین ثمن معامله نقدا پرداخت شده با اخذ وکالت از فروشنده و تعیین موعد ۳ ماهه نقد شدن ارزهای دیجیتال صوری، امکان هرگونه معاملات بعدی را به صورت کاملا قانونی فراهم کرده بود.

از طرفی خریدار با ادعای مدرک دکترا و معرفی به عنوان مدیرعامل، رئیس و عضو هیئت مدیره چند شرکت پتروشیمی با انجام معاملات کلان مالی بین المللی و صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به خارج، اعتماد فروشنده را جلب کرد. در ادامه رسیدگی به این پرونده ۶ نفر متهم اصلی که را در خرید و فروش املاک کمک کرده بودند، دستگیر و با حکم مقام قضائی با صدور قرار میلیاردی روانه زندان شدند.

با بررسی سایر معاملات و کلاهبرداری های متهم مشخص شد وی با همین شیوه و شگرد اقدام به معامله با ۳ شخص دیگر در استان های زنجان به ارزش ۲.۵ هزار میلیارد تومان، همدان به ۱۷۰ میلیارد تومان و البرز بیش از دو هزار تومان کرده است. بنابراین ارزش کل معاملات متهم به این روش ۹.۲ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام