پیش بینی کارگزار با سابقه از رونق بورس در سال آینده به شرط ثبات اوضاع
کارگزاری باسابقه با بیان اینکه بورس بعد هر رکود طولانی مدت، رونق چند ماهه داشت با فرض ثبات شرایط پیش بینی کرد دوره رونق در ابتدای سال آینده رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد غفارپور مدیرعامل اسبق کارگزاری بانک ملت با بیان اینکه بورس از ۳۰ ماه پیش منتظر ورود به یک دوره رونق دیگر است در فضای مجازی اعلام کرد: قیمت ها در این مدت به میزان زیادی اصلاح و تعدیل شده و کاهش پیدا کرد. سود بسیاری از شرکت ها به دلیل رشد نرخ دلار یا افزایش قیمت محصول نسبت به دوره مالی قبل بیشتر شد.

قیمت سهم ها صرفا بر مبنای EPS و  P/E کمتر از ۵ و حتی ۹ دیده و شناخته نمی شود بلکه بازار طی دو تا سه سال اخیر نیم نگاهی هم به اندوخته ها و سود انباشته حقوق صاحبان سهام هر شرکت دارد و با تعجب به قیمت های ۲۰۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی هر سهم نگاه می کند و می فهمد بسیاری از این شرکت ها را به قیمت های روز با سهمی ۱۰ هزار تومانی هم نمی توان ساخت و برپا کرد.

بازارهای رقیب از رشد اشباع و در حال خالی شدن حباب ها هستند. اولویت دولت مهار و کاهش تورم و بورس هم همیشه و همه جا سپر تورمی نامیده و ابزاری برای جذب بخشی از نقدینگی مازاد و سرگردان از سطح جامعه است. فعالان بزرگ و باهوش هم در چند ماه اخیر خرید کردند و سوار قطار بورس شدند و حتی داخل کوپه راحت نشسته و منتظر حرکت قطار هستند.

سرمایه ها اعم از با منشاء داخلی یا خارجی وقتی احساس امنیت کنند و بکار گرفته شوند در اولین جایگاه وارد بورس می شوند . چون بزرگترین شرکت های هر کشوری با حداقل اطلاعات مالی مجانی و نیز با معلوم بودن قیمت در تابلو در بورس حاضر و آماده برای خرید هستند . همچنین با کشورهای همسایه و منطقه در حال گفت و گو و ایجاد تعامل هستند.

هیچ دولتی هم بازارهای مالی را به مدت طولانی ضعیف نمی خواد بلکه سعی در تقویت و رونق آنها دارد. بر اساس تجارب شخصی شخصی در ۳۵ سال گذشته ، بازار سهام بعد از هر رکود طولانی مدت بیش از یکساله، رونق چند ماهه داشت و برندگان بزرگ هم در بورس کسانی بودند که در قیمت های پایین جمع کردند و با سبد سهام وارد رونق شدند .

از جایی که در بورس موضوعی به نام جاماندن مطرح است و همیشه اتفاقات متصوره به سرعت رخ می دهد به نظر می رسد دوره رونق بورس در همین ابتدای سال اتفاق بیفتد که نقطه صفر چند روزه کلید خورده و شروع شده است. البته با فرض ثابت بودن شرایط موجود از جمله روند تعامل با همسایگان و صرفا یک تحلیل و پیش بینی است . بالاخره برخی فعالان هم هستند که در روند بازار سهام بسیار اثرگذار هستند و برخی هم خواستار بورس را در دوره رونق نیستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام