مدیرعامل شرکت خبر داد:
کاهش بدهی 1.1 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو برنامه سهم 60 درصدی بازار
مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام کاهش بدهی 1.1 هزار میلیارد تومانی و کاهش طلب قطعه سازان از برنامه سهم بازار 60 درصدی این شرکت بررگ خودروساز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه‌زارع امروز در مراسم آغاز تولید انبوه سمند توربوشارژ با اعلام موفقیت آمیز بودن قرارداد ایران‌خودرو با پژو و افزایش محصولات طی سال آینده گفت: درحالی تمرکز اصلی ایران‌خودرو بر روی پلت‌فرم است که سال آینده پیگیر موتور دیزل خواهیم بود. در گیربکس و موتور نیز کارهای خوبی صورت گرفته اگرچه هنوز هم بر روی گیربکس کم‌کاری مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه وزارت صنعت در سال 1404 سه میلیون دستگاه خودرو باید تولید و  یک میلیون صادر از این سه میلیون صادر شود ادامه داد: درحالی سهم ایران خودرو از بازار در شهریور 92 معادل 36 درصد بود که هم اکنون بین 54 تا 56 درصد بوده و امیدواریم در سال 1404 به 60 درصد افز ایش یابد.

این مقام مسئول افزود: در سال 92 که وضعیت ایران‌خودرو نامناسب بود، قطعه‌سازان 700 روز کاری از این شرکت طلب داشتند و حجم خودروهای ناقص بسیار زیاد بود اما با تغییر مدیریت، طلب قطعه‌سازان به 120 روز کاهش یافت و 20 هزار نیروی اخراجی از قطعه‌سازان به دلیل کاهش تولید، به سر کار خود برگشتند.

یکه زارع افزود: در دوره گذشته علاوه بر کمبود قطعات، سوءمدیریت نیز منجر به افزایش تولید خودروهای ناقص شده بود به نحوی که معادل 2 هزار میلیارد تومان، خودرو کف کارخانه وجود داشت و ایران‌خودرو به دنبال یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی می‌گشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته نه تنها هیچ خودروی ناقصی تولید نشده بلکه بیش از هزار میلیارد تومان کاهش هزینه صورت گرفت و بدهی شرکت از 3.7 هزار میلیارد تومان به 2.6 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام