ارزیابی یک تحلیل گر از
پیش بینی بورس فردا با نفس گیری مجدد شاخص برای صعود
یک تحلیل گر با اعلام چکیده بورس در چهارشنبه گذشته، برای روز شنبه بازاری سبز و روند صعودی شاخص پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد پورتدین با بررسی وضعیت بورس در آخرین روزکاری هفته گذشته، اعلام کرد: روز چهارشنبه طبق پیش بینی، بازاری متعادل و منفی در اکثر گروه ها بخصوص گروه های خودرویی و تجهیزاتی را مشاهده کردیم تا جایی که نمادهای پرحاشیه ورنا و فاراک صف فروش و صف خرید نمادهای وپست، خاور و خبهمن عرضه شد.

اواخر بازار به رغم عرضه های پرحجم 230 میلیون سهمی خاور، این نماد مجددا صف خرید و سبب بهبود جو گروه خودرویی شد تا جایی که نمادهای خبهمن و خگستر نیز صف خرید شدند. نماد خودرو نیز تا درصدهای مثبت پیش رفت و صف فروش نمادهای ورنا جمع آوری شد.

شاخص کل با وجود افت قیمت اکثر گروه ها متاثر از معاملات بلوکی و مثبت نمادهای اخابر و وغدیر با رشد 48.92 واحدی به ارتفاع 77,697 رسید . در این میان نمادهای شپنا، فولاد و فاراک بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

با در نظرگرفتن نحوه معاملات چهارشنبه و در صورت عدم اتفاق خاصی، پیش بینی می شود شنبه بازاری پرتقاضا، مثبت و سبز بخصوص در گروه های خودرویی مشاهده کنیم .در این میان بازگشایی نمادهای وساپا و خساپا با قیمت های مناسب می تواند بر شدت تقاضای گروه خودرویی بیافزاید. همچنین انتظار می رود گروه های پالایشگاهی، بانکی و بیمه ای همسو با گروه خودرویی با افزایش تقاضا مواجه شده و داد و ستدهای مناسب تری را تجربه کنند.

در گروه خودرویی معاملات پرحجم و عرضه مکرر صف خرید نماد خاور و خبهمن، تبدیل صف فروش به صف خرید نماد خگستر چشم نوازی کرد. نماد حسینا با افت حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد ولصنم پس ازداد و ستدهای مثبت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد. اواخر بازار رنج های مثبت نماد حکشتی از معاملات مثبت روز شنبه آن حکایت داشت. ۹۸.۲۸ درصد سهام شرکت ماشین سازی تبریز به قیمت پایه هر سهم 1548 ریال به و به صورت ۱۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۸ ساله، روز 25 اسفندماه توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مزایده گذاشته می شود.

در گروه های بانکی و سرمایه گذاری معاملات پرحجم و صف خرید نمادهای وبهمن، ونیکی، وگستر و وپست نمایان تر بود. در انتهای بازار سرمایه گذاری بهمن جهت برگزاری مجامع عمومی و فوق العاده متوقف شد. علت اقبال بالای نماد وبهمن انتشار تصمیم فروش زمینی به مساحت 112 هزار مترمربع در شمال و جنوب بزرگراه بعثت بود.

بانک پارسیان با توجه به افزایش درآمدهای مشاع با 31 درصد افزایش نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 120 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و سرمایه گذاری صنعت و معدن آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص تصویب صورت‌های مالی سال 94 را منتشر کرد.

شبندر طبق انتظار پر تقاضا ظاهر شد و آگهی عرضه 100 درصد سهام کنترلی شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل، 33.93 درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت ساختمانی عمران تکلار، 19.78درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پتروشیمی کازرون، 19.87درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت بصورت یکجا طی مورخ سه شنبه 25 اسفند از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.

جهش نماد فملی در گروه های فلزی و معدنی و توجه فعالین بازار به اکثر نمادهای گروه مذکور از جمله کروی و کبافق، کیمیا و فرآور که با صف خرید مواجه شدند از ادامه رشد کوتاه مدت آنها حکایت داشت.

پتروشیمی فجر با معاملاتی مثبت و پرتقاضا جهت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شد. نماد فاذر با جهش قیمتی صف خرید و نماد فاراک با صف فروش مواجه شد. این در حالی بود اکثر گروه های تجهیزاتی و برقی علی رغم ادامه انتشار اخبار مثبت، منفی دنبال شدند.

ثعمرا همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه داد و نماد کرمان پس از تعدیل پیش بینی و محدودیت نوسان، با صف خرید 15 میلیون سهمی مورد بازگشایی قرار گرفت. سرمایه گذاری دانایان پارس سه شنبه 25 اسفند 136 میلیون و 900 هزار سهم معادل 17.11 درصد سهام شرکت باغمیشه را به قیمت پایه هر سهم 300 تومان به صورت نقد و اقساط توسط کارگزاری آریا بورس روی میز فروش خواهد گذاشت.گروه سرمایه گذاری مسکن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

سند بزرگ‌ترین همکاری‌های گمرکی ایران و روسیه درخصوص صادرات محصولات کشاورزی ایران به امضا رسید و نماد زمگسا همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. نمادهای دعبید جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و غشان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شدند.

همچنین 44 میلیون و 482 هزار و 219 سهم معادل 83ر14 درصد از سهام شرکت کارخانجات پارس الکتریک از طرف سرمایه گذاری ملی ایران به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 050ر10 ریال در نماد لپارس4 عرضه شد که با توجه به رقابت خریداران به روز کاری آینده موکول شد.

نماد قشکر همچنان با صف خرید و رشد قیمتی دنبال شد و نماد پفیبر و کسعدی پس از ارائه تعدیل پیش بینی درآمد با رشد حدود 30 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

انتهای پیام