گزارش بورس پرس از:
حواشی مجمع "فاذر" و ترک جلسه نماینده سازمان بورس و چند سئوال بی پاسخ
در مجمع دیروز شرکت پرحاشیه آذرآب ،نماینده سازمان بورس به علت ابهام در مالکیت و تصمیمات اخذ شده، مجمع را ترک کرد و چند سئوال سهامداران هم بی پاسخ ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی به حدنصاب نرسیدن  و حضور 16 درصدی سهامداران در مجمع سالانه شرکت پرحاشیه آذرآب در 26 تیر سال جاری و همچنین درخواست حسین خزلی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی و مالک 30 درصدی سهام مبنی بر برگزاری مجمع جهت انتخاب اعضای هیات مدیره، مجمع نوبت دوم و عادی بطور فوق العاده برای عصر دیروز تعیین شده بود ولی با اما و اگرها و حاشیه هایی، این مجمع لغو و جلسه بعدی به زمانی نامعلوم موکول شد.

براساس این گزارش، بعد از حاشیه ناشی از ممانعت از ورود نمایندگان بانک کشاورزی به مجمع، یزدان پناه به نمایندگی از رییس هیات مدیره شرکت عمران و اقتصاد آراد به عنوان رییس مجمع معرفی شد اما با اعتراض سهامداران، فریبرز پرنا مدیرعامل آذرآب به عنوان رییس مجمع انتخاب شد.

محمودی نماینده سازمان بورس با اشاره به بند 7 ماده یک قانون بازار و با توجه به اختلاف بین دو سهامدار یعنی شرکت آذرآب و کارگزاری بانک کشاورزی، اظهار داشت: ادعای مالکیت باید توسط مراجع ذیصلاح بررسی شود. در این میان همه وقایع به مراجع ذیصلاح انتقال داده و موارد از طریق قانون پیگیری خواهد شد.

به ادعای سهامداران حاضر که وسایل آنها نیز در بدو ورود بازرسی شده بود، برگه ورود نماینده کارگزاری بانک کشاورزی پاره و به تعبیری بلعیده شده و اجازه ورود به مجمع داده نشد. در این میان عضو شورای اسلامی کارگری که قصد پخش اظهارات خزلی را از تریبون را داشت نیز با مخالفت پرنا روبرو شد.

پرنا به عنوان مقام دعوت کننده مجمع درحالی به سهامداران تذکر مکرر جهت رعایت نظم جهت تشکیل مجمع را می داد که آنها از وضعیت حال شرکت و کارگران از عدم پرداخت 6 ماهه حقوق، مزایا و بیمه و همچنین عدم تخصص مدیرعامل شرکت گلایه داشتند. یکی از حاضرین این مجمع نیز به اینکه برای انتخاب هیات رییسه رای گیری نشده و این امر باید صورت گیرد انتقاد داشت.

محمودی پس از درگیری های بوجود آمده با عنایت به دعوت سالانه شرکت آذراب و با توجه به صورت جلسه ای که از نمایندگان کارگزاری بانک کشاورزی به دست رسید،تصمیماتی که در این مجمع اخذ خواهد شد را دارای ابهام و عواقب آن را به عهده این شرکت دانست و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح مجمع را ترک گفت.

بنابراین گزارش، سوالاتی که سهامداران جهت پرسش از حسابرس تهیه کرده اما موفق به پرسش آنها نشدند بدین شرح است:  

چه میزان تسهیلات در سال 95 اخذ شده و چه مقدار از آن به مصرف خرید و فروش سهام رسیده ودر چرخه عملیات تولید استفاده نشده است؟

میزان هزینه های مالی ناشی از تسهیلاتی که صرف خرید سهام شده جه میزان است؟

علت ایجاد هزینه مالی 42 میلیاردی با وجود طلب شرکت از کارگزاری چیست و این مبلغ هزینه کارمزد در گرو چه میزان است و اینکه در محاسبات بابت دیرکرد پرداخت مطالبات آذراب از شاخص سهام ،درآمدی منظور شده و اگر نشده،علت آن چیست؟

با گذشت بیش از 6 ماه از تهیه صورتهای مالی،وضعیت مطالبات این شرکت از شرکت های گروه را تشریح کرده و با وجود مشکلات حاد نقدینگی در شرکت جهت تهیه مواد و تجهیزات و مطالبات پرسنلی چه اقداماتی جهت جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران انجام داده اید؟

در سال 95 چه میزان نقدینگی صرف خرید و فروش سهام شده و ایا در این خرید و فروش صلاح سهامداران و شرکت رعایت شده یا فقط صلاحیت گروه مدیرت مدنظر بوده است؟

حال باید منتظر ماند و دید این شرکت 100 میلیارد تومانی که از 31 خرداد سال جاری با توقف نماد روبرو بوده چه زمانی می تواند مجمع را برگزار کرده تا شاهد بازگشایی نماد باشد.

انتهای پیام