بورس پرس خبر می دهد:
معامله عجیب "های وب" و توضیح کوتاه مقام مسئول / ثبت رکورد ۲.۲ میلیارد سهم
شرکت تازه وارد داده گستر عصر نوین دیروز با معامله ایی عجیب، بازهم حاشیه ساز شد و امروز با صف خرید بیش از ۲.۲ میلیارد سهمی قل از شروع معاملات، رکورد تازه ایی به جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات چهارشنبه گذشته 10 درصد سهام شرکت داده گستر عصر نوین، عرضه اولیه و هر سهم آن تومان 285 کشف قیمت شد تا این شرکت به عنوان پنجمین شرکت جدید سال ( بعد از به پرداخت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان و چدن سازان) به جمع شرکت های بورسی بپیوندد.

در این عرضه "های وب" که شامل 400 میلیون سهم بود، 360 میلیون سهم برای عموم و یک درصد دیگر معادل 40 میلیون سهم به کارکنان تعلق گرفت و این سهم مانند اکثر شرکت های تازه وارد ، بعد از حضور در بازار ، با استقبال سرمایه گذاران مواجه شد.

این شرکت که قبل از حضور در بورس با اعلام اختصاص 200 میلیون سهم از 400 میلیون سهم قابل عرضه ، حاشیه ساز شده بود ، دیروز هم معامله ایی عجیب حاشیه دیگری را ثبت کرد. چرا که در جریان معاملات دیروز که قیمت هر سهم آن با بازدهی حدود 16 درصدی به 330 تومان رسیده بود ، اتفاقی عجیب رخ داد و موجی از گلایه ها و شکایات را در فضای مجازی رقم زد.

چرا که در حالی دیروز بیش از 1.6 میلیون سهم معامله شد که 800 هزار سهم فقط به یک اختصاص یافت که به صورت آنلاین خریداری شده بود. این موضوع با توجه به تعداد زیاد متقاضیان و صف طولانی سهام "های وب" ، حساسیت هایی را بین سهامداران ایجاد کرد و این گروه خواهان توضیحات مسئولان بورس شدند.

در این رابطه پیگیری های بورس پرس از مدیران بورس تهران تا کنون به نتیجه نرسیده اما به گفته یک مقام مسئول در سازمان بورس ، این موضوع مرتبط با حوزه بورس تهران بوده و مدیران آن در حال بررسی هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که در برابر تقاضای زیاد برای خرید این سهم تازه وارد ،به چه علت 800 هزار سهم فقط به یک کد داده می شود؟ توضیح داد: در حال حاضر و تا زمان نهایی شدن موضوع ، هیچ اظهار نظری نمی توان کرد. این موضوع ممکن است ناشی از اشکال در سیستم و یا مربوط به فناوری بورس تهران باشد که در حال بررسی است.

براساس این گزارش، این درحالی است که در صفحه معاملات دیروز "های وب"، تعداد خریداران و فروشندگان سهام حذف شده که نشان از وجود مسائلی دارد.

موضوع عجیب خرید 800 هزار سهم "های وب " در شرایطی باید مشخص شود ( برخی از فعالان حتی نام کارگزار خریدار و کد تخصیص داده شده را اعلام کرده اند) که قبل از معاملات امروز هم این شرکت رکورد صف خرید سهم را که تا پیش از این حدود 1.2 میلیارد سهم شکست و قبل از شروع معاملات شاهد صف خرید بیش از 2.2 میلیارد سهمی بود. هر چند این صف با شروع معاملات به بیش از 415 میلیون سهم کاهش یافت .

در این رابطه یک معامله گر هم به بورس پرس گفت: با اغاز دوره نیم ساعته سفارش گیری ، اکثر معامله گران شرکت های کارگزاری قادر به ورود سفارش خرید برای سهام های وب نبودند اما این امکان برای معامله گران آنلاین فراهم بود که نشان از بروز مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: اول وقت امروز هم 2 کد اقدام به خرید حدود 300 هزار سهم کردند.

 

 

انتهای پیام