در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:
توضیحات صحرایی درباره حاشیه تازه "های وب" و احتمال ابطال معاملات امروز
معاون بازار شرکت بورس تهران درباره حاشیه تازه شرکت "های وب" توضیح و از احتمال ابطال معاملات امروز این شرکت جدید خبر داد.

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره حاشیه تازه "های وب" و خرید 800 سهم توسط یک کد در معاملات دیروز و مشکلات امروز معامله گران شرکت های کارگزاری ، اظهار داشت: در جریان معاملات دیروز سهام این شرکت که اتفاقی غیرعادی رخ داد ، بلافاصله با مدیریت فناوری بورس تهران نامه نگاری شد تا این موضوع بررسی شود اما ابطال معاملات دیروز امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این میان خریدار دیروز 800 هزار سهم اقدام به عرضه آن در روز جاری کرد اما این رویداد مانع از رسیدگی و جلوگیری از خدشه دار شدن اعتماد سهامداران به منصفانه بودن بازار که از وظایف اصلی بورس ها است ، نبوده و همه گزینه ها لحاظ خواهند شد. بنابراین بررسی ها در جریان بوده و بعد از جمع بندی ، نتایج اعلام می شود .

وی تاکید کرد: اگر محرز شود تخلفی از سوی کارگزاران و معامله گران صورت گرفته ، برخورد قانونی و انضباطی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در برابر این نکته که امروز هم خرید تعداد زیادی از سهام "های وب" توسط چند کد تکرار شد، توضیح داد: این موضوع هم درحال پیگیری است و باید منتظر گزارش فنی مسئولان مدیریت فناوری بورس تهران بود.

صحرایی در مورد عدم امکان دسترسی معامله گران شرکت های کارگزاری برای خرید این سهم تازه وارد و ورود سفارش های معامله گران آنلاین هم به بورس پرس توضیح داد: این موضوع به دلیل لزوم فراهم بودن دسترسی یکسان همگان در بازار سهام و رعایت انصاف در معاملات ، دارای اهمیت است. بنابراین قطع شدن دسترسی معامله گران ثابت شرکت های کارگزاری هم درحال بررسی است و احتمال دارد معاملات امروز سهام "های وب" ابطال شود.

وی با بیان اینکه نتیجه تایید یا عدم تایید معاملات امروز این سهم ، بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی ها اعلام می شود ، خاطر نشان کرد: در سیستم قدیم معاملات ، یک بار چنین اتفاقی به دلیل باقی ماندن حافظه کیبورد رخ داده بود اما بعد از بکارگیری سامانه جدید معاملات، چنین موردی رخ نداده بود.  

انتهای پیام