در صد و نوزدهمین روز کاری سال رخ داد:
دو رکورد امروز شاخص و افزایش امید به بهبود بورس + نظر دو گروه
امروز شاخص بورس ضمن ثبت رکورد بیشترین جهش روزانه در ۱.۵ سال اخیر ، با رقم ۸۵ هزار و ۳۴۳ واحد به بالاترین عدد ۵ ساله رسید تا امیدها به بهبود بازار و پایداری رونق بیش از گذشته شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز در جریان صد و نوزدهمین روز کاری بورس در سال جاری ، اتفاقات تازه ایی برای شاخص رخ داد و رکوردهای جدیدی ثبت شد تا امیدها به بهبود بازار و پایداری رونق بیش از گذشته شود.

هرچند عده ایی از فعالان معتقدند روند شاخص نمی تواند گویای همه واقعیت ها مخصوصا" هنگام رونق بازار باشد و باید دیگر متغیرهای مهم مانند حجم و ارزش معاملات و وضعیت شرکت های متوسط هم بررسی شود.

براساس این گزارش، در حالی شرکت تازه وارد "های وب" با معامله عجیب 800 هزار سهم توسط یک کد در روز گذشته، باز هم حاشیه ساز شد و امروز هم با بروز مشکلاتی در خرید سهام توسط معامله گران آنلاین ، اعتراضاتی را رقم زد که امروز قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ و متوسط و کوچک رشد کرد تا رکورد جدیدی برای شاخص ثبت شود.

به این ترتیب در برابر افت اندک سهام شرکت هایی چون سایپا ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس و بانک انصار، افزایش قیمت سهام شرکت های فولاد مبارکه ، همراه اول، مخابرات ایران، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، پارسان، مپنا، پالایشگاه های تهران، اصفهان و بندرعباس ، فولادخوزستان ، گل گهر و...، منجر شد تا شاخص بورس با افزایش 929 واحدی ، وارد کانال تازه 85 هزار تایی شده و در رقم 85 هزار و 343 واحد جا خوش کند.

با این رویداد که "فولاد، همراه و اخابر" با اثر 102، 90 و 89 واحدی بیشترین نقش را داشتند، بررسی های بورس پرس نشان رکورد جدیدی برای شاخص در 5 سال اخیر ثبت شده و به بالاترین رقم که تا پیش از این مربوط به دی 92 بود، رسیده است.

همچنین با رشد 929 واحدی، رکورد بیشترین جهش روزانه که مربوط به7 فروردین سال گذشته بود، شکسته شد.

در این میان ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی نیز از 337 هزار میلیارد تومان عبور کرد و با معامله 734 میلیون سهم ، بیش از 212 میلیارد تومان دست به دست شد.

با این همه هر چند عده ایی از معامله گران به دلایلی چون نامعلوم ماندن زمان یکسازی ارز و قیمت دلار ، مواضع ترامپ در قبال برجام ، ادامه رکود اقتصادی ، وضعیت نامناسب بانک ها و... هنوز به آینده بازار مطمئن نیستند اما گروهی دیگر با تکیه بر عواملی چون اثر آرام کاهش نرخ سود بانکی  و ورود آرام نقدینگی ، بهبود وضعیت سود آوری شرکت ها ، مناسب بودن قیمت اغلب سهام، پیش بینی رشد قیمت نفت ، عدم تحرک رقیب اصلی بورس یعنی بازار مسکن و... آینده بورس را روشن دانسته و شرایط را برخرید سهام ارزنده مناسب.

انتهای پیام